Inlägg från: Ettanvändarnamningenannanhar |Visa alla inlägg
  • Ettanvändarnamningenannanhar

BF Februari 2017

Grattis och välkommen! Så skönt med solskenshistoria trots blödningar, hoppas det håller i sig :)

jenniekatten skrev 2016-06-27 20:45:05 följande:

Hej alla glada! Jag och min sambo väntar vårat första barn. Har haft blödningar i 10 dagar och varit på 3 vul under dessa dagarna för att se om det var något på tok eller om det var vanlig blödning. Idag fick vi klartecken på att jag kunde slappna av och sluta oroa mig. Bebisen växer på bra och har ett litet hjärta som pickar. Så idag går jag in i vecka 7 (6+0) och är super glad! Hoppas att det håller hela vägen och det kommer en bebis i februari ????

Hörrni jag tar nog ett litet uppehåll från den här tråden ett tag. Jag är konstant nojig över missfall och har inte ork att läsa saker som att det inte finns några garantier även om man sett ett hjärta slå. Jag vet mycket väl att det är så, jag är ingen naiv idiot, men just nu behöver jag en tråd med pepp och inte "vänta bara det kan minsann gå illa även om det ser bra ut nu". Ha det gott så ses vi senare ;)

Så gullig du är <3 Jag kommer säkert titta in här då och då men läsa rätt så selektivt... Hoppas du mår bättre snart! <3 Migrän är ju ett sattyg...

stor grön drake skrev 2016-06-28 16:33:19 följande:

Skjut mig. I huvudet gärna.

Är begåvad med en sjujävla migrän, och får inte ta min.medicin vid graviditet. Hoppas på att det går över. Ska hålla ut till nästa vecka och inskrivningen har jag tänkt, fast bm får ju inte skriva recept, men det är helt hopplöst att få läkartid öht nu på sommaren så hoppas att hon kan fixa något via bakvägar.

Jag -kan- gå till företagshälsovården men min arbetsgivare har rätt att begära ut journaler och jag misstänker att de kommer att göra det iom min sjukskrivning. Jag har ingen lust att de får veta om min graviditet ännu.

Nu kikar jag in här igen ;) Går in i v 13 idag, mår fortfarande illa och blir yr och trött av minsta lilla men jag tycker det är sååå skönt! Ställde mig på vågen igår och hade gått upp ungefär ett kilo, men det är nog mest "vanliga semesterkilon" ;) Hur mår ni andra? :)

[quote=76821607][quote-nick]stor grön drake skrev 2016-07-23 15:34:28 följande:[/quote-nick]

Hej Välkommen tillbaka!

Jättetrött, blev sjukskriven till sista augusti. Det drar och sträcker i magen mellan varven. Jag är osäker om det är rörelser eller "bara" livmodern som gör rum åt sig kände tidigt rörelser med sonen, men inte så här ofta så därför tror jag mer att det är tarmar och livmoder.

.Skönt att du mår bättre

Jag kan ha mina byxor egentligen, men klarar inte det minsta tryck på magen de flesta dagar. Så går i mjukisar och använder "bellybelt" för att inte tappa mina uppknäppta jeans om jag måste ha långbyxor.

[quote]

Tack! :) Vilken vecka är du i nu? Häromdagen när jag nös så kittlade det i magen, vet inte om det var en fis eller om det var ett busfrö där inne som sprattlade, haha ;) Var så länge sen jag var gravid sist, och då hade jag moderkakan i framvägg, så jag minns knappt hur det känns! Men det där med att ha långbyxor är ett gissel! Har dessutom arbetskläder som jag måste komma i från och med imorgon, önska mig lycka till! Haha ;) Vilken vecka är du i nu?

Ska absolut skaffa bellybelt eller liknande att ha privat, det hade jag sist. Tack för påminnelsen! :) På jobbet får det inte för då ska överdelen vara nedstoppad i byxorna så det blir lite iögonfallande haha ;) Ska se om min arbetsgivare har någon lösning, jag är nog inte den första på jobbet som blivit gravid även om de flesta kollegorna är män ;)

stor grön drake skrev 2016-07-24 09:31:14 följande:

v.9 (8+5) jag fick bf flyttat från 21:a till 27:e på VUL, känns lite drygt att åka tillbaka till 8+0 från att ha varit 8+6 så nu längtar jag verkligen efter att gå in i v.10

Har du testat bellybelt? Jag hade det på jobb några dagar tills jag hade töjt ut jobb-byxorna. Sen ett långt linne eller magtub över gör att dölja den öppna gylfen.

Jag vet inte, känner något som kittlar mellan blygdbenet och naveln ibland men vet inte om det är den lilla eller om det är tarmarna ;) Hur känns ditt? Och vilken vecka är du i? :)

Mammaxflera skrev 2016-07-24 10:06:41 följande:

Någon som känt någon rörelse än? ????

Jag frågade min bm och hon bekräftade för mig att de jag kände var den lilla ????????

Oj, då är det kanske det jag känner! Wow! Haha ;) Är andra barnet och i v 13 (skrev jag det innan? Lite lätt förvirrad ;))

Mammaxflera skrev 2016-07-24 15:08:19 följande:

Jag är i vecka 10, :) med tredje graviditeten så de är möjligt säger bm att jag känner tidigare!

Men de fladdrar, vet inte hur jag ska förklara men typ kittlande och fladdrande känsla precis just mellan blygdbenet och naveln, har även känt ut emot högersidan någon gång!

En fråga till ;) Känner du regelbundet eller lite då och då? Råkade precis bli lite nojig för att det inte kittlat så mycket idag..

Mammaxflera skrev 2016-07-24 15:08:19 följande:

Jag är i vecka 10, :) med tredje graviditeten så de är möjligt säger bm att jag känner tidigare!

Men de fladdrar, vet inte hur jag ska förklara men typ kittlande och fladdrande känsla precis just mellan blygdbenet och naveln, har även känt ut emot högersidan någon gång!

Det var när jag låg på rygg spm jag kände kittlandet första gången! Jippie det är ju säkert bebisen jag känner! :D

Mammaxflera skrev 2016-07-24 18:40:06 följande:

De kommer och går , jag känner de mest när jag tar de lugnt och ligger ner på rygg! :)

De blir mer regelbundet senare under graviditeten om jag inte minns helt fel :)

Svar på tråden BF Februari 2017