Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

BF Februari 2017

Idag måste jag ringa företagshälsovården och höra hur länge de tyckte att jag skulle stå ut och hoppas att det blir bättre med min trötthet. Hälsovårdaren bokade in mig till läkare imorgon för sjukskrivning tills "min" läkare kommer från semestern. Varit sjukskriven för utmattning i ca 2 månader, plusade precis innan jag skulle tillbaka på jobb. Tyvärr verkar deltid vara för mycket för mig just nu. Jag är i skick som när jag först blev sjukskriven igen. Visst hjälper graviditeten till, men det är ganska många utomstående som var förvånade över att jag skulle tillbaka på jobb så snabbt iom vilket skick jag var i...

• stor grön drake
    hoppas 2014 skrev 2016-07-11 15:04:03 följande:

Idag har vi fått se ett litet hjärta slå för första gången <3 Vi var sjukt nervösa o stressade då förr tidiga vul ( idag 7+3 tror jag) visade MA. Grät innan av nervositet o när jag fick se hjärtat grät jag av glädje :)

Härligt
    Honeeeybabe skrev 2016-07-11 15:09:51 följande:

Nej haha ursäkta mig tror du missförstod det hela. Menade att innan jag plussade så hade jag inga symtom alls men så fort jag plussade så kom alla symtom..

Då hänger jag med jag hade inte symptom innan plus, ev ömma bröst men det har jag före mens också. Sen haft fortsatt ömma bröst, känningar i fogarna om jag tar i för mycket (läs burit blivande 7-åringen för mycket. Han har autistiska problem och behöver bäras ibland) och så det här förbannade illamåendet som jag inte beställt. Jag är ju trött, men det känns som det hör mer ihop med min utmattning/utbrändhet.
  • stor grön drake
    pigggen skrev 2016-07-12 03:46:41 följande:

Hej Allihopa :) jag plussade för några veckor sedan och har bf 27/2.

Väntar andra barnet och är 26 år. Vill gärna vara med i er grupp.

Välkommen
  • stor grön drake

V.9 (8+0) idag. Längtar så till VUL om en vecka, vill se det där lilla hjärtat ticka

Illamåendet kommer och går, är väldigt trött, blev sjukskriven igen igår, har tid hos min behandlande läkare på måndag och måste nog berätta om graviditeten, det lär ju påverka, fast hade helst väntat tills efter ultraljudet såklart. Sist vi träffades hade jag precis plussat och då sa jag inget.

• stor grön drake
    syskon1981 skrev 2016-07-14 09:54:16 följande:

Fått två brev efter inskrivningen från barnmorskan.

Det ena om järnvärdet 26ug. Är det bra eller dåligt? Rekommenderades att börja med extra järntillskott i andra halvan av graviditeten. Lika bra att börja nu känner jag rent spontant.

Det andra var om glukosbelastning. De ska ta ett prov i v 24 pga stort barn vid min förra förlossning.

Jag lämnade blodprov pga lågt HB idag, hade bara 111 och det är faktiskt ovanligt lågt för mig. Började med Kreuters blotsaft idag för jag kom inte ihåg vad de tabletter som så många rekommenderat heter. Och fy f a n säger jag bara jag hade det så bra när jag väntade sonen, kunde äta allt osv. Nu fixar jag inte surt/syrat (sursockrat godis funkar dock... ), och att dricka "saften" 30 min innan frukost... och sen gå med den smaken i munnen när man mitt i allt blir illamående... usch!
  • stor grön drake
    bibow skrev 2016-07-16 19:49:11 följande:

Hej! Plussade i måndags. Ska enligt mina egna beräkningar vara i 7+2 o bf är 1 mars men tänkte gå med här ändå. Ska på mvc om 1,5 vecka o är min första graviditet och jag är så fantastiskt glad! Går gärna med i fbgruppen :)

Grattis alla till era plus :)

Grattis
  • stor grön drake

Usch!

Jag är så trött och energilös. Totalt omotiverad. Och då har jag en del beställningsjobb som jag måste sy. Typ inom någon vecka då de ska vara klara vid BF för beställarna och de kan ju komma tidigare också. Sen några beställningar som behöver göras klart. Och jag blir stressad av detta, och blir illamående och får mer magproblem och blir ännu tröttare

Tog dessutom på mig ett panikuppdrag innan helgen, som blev klart på ca 8 timmar effektiv sömmersketid. Kände mig väldigt duktig som klarade det, samtidigt som jag var jätte besviken på mig själv som inte sa nej till det, visste dock att det inte fanns någon annan de skulle få tag på att fixa det med så kort varsel, då en måttbeställd klänning till ett bröllop blivit rejält försenad och nu anlände ca 2-3 storlekar för stor. Det var jätte skönt när det var klart, men usch vad trött jag var hela dagen igår.

Saker som inte gjorde mig trött alla förut, lämnar mig utslagen/utmattad i dagar

• stor grön drake
    halfmoon skrev 2016-07-17 10:01:39 följande:

Känner igen mig! Vill helst bara ligga i soffan eller sängen hela dagarna och göra ingenting. Är så glad att jag har semester. Märks så att man är trött när inte ens roliga saker lockar.

Bestämmer du själv hur mkt jobb du tar på dig och har du möjlighet att göra lite mindre framöver när du är klar med nuvarande åtagande?

Jag är bara hobbysömmerska (men bra på det jag gör ) och väljer ju nog själv. Har haft gott om tid, vissa av jobben började jag med i februari... så de är ju lite dåligt samvete med. Dock är de just till sånna med bf månadsskiftet augusti/september så inte panik ännu. En del är presenter så de behöver bli klara innan de ska ges bort. Får jag bort "högen på bordet" har jag bara div present-beställningar kvar, utspridda på testen av året.

Men jag har ju eg ett heltidsarbete också, som jag råkar vara sjukskriven från pga utmattning/utbrändhet, så det oroar mig hur trött jag blir av något så kul som att sy, som snarare brukar ge mig energi. Hur ska det funka att börja jobba igen? Min arbetsgivare/närmsta chef är inte direkt tillmötesgående ang återgången till arbetet
  • stor grön drake
    Applerose skrev 2016-07-17 12:45:57 följande:

Någon här som haft mindre symtom i vecka 9? Jag gick på semester i fredags och upplever att illamåendet minskat en aning. Visserligen har jag inte gått upp så tidigt som när jag jobbar och har vilat ganska mkt. Men kan ju inte låta bli att oroa mig ;)

Det kan bra vara att du vilat mer och inte stressat. Mitt illamående blir mycket värre så fort jag har saker som ska göras. På jobb har det varit hemskt
  • stor grön drake

Idag blev jag sjukskriven till sista augusti. Min läkare tyckte inte det var värt att jag fick kort sjukskrivning då det bara tog mig 2 veckor på 60% av heltid att vara i samma skick som före två månaders sjukskrivning. Trist men samtidigt skönt. Nu kan jag vila, ta det lugnt och slippa stressen av att jag "måste bli pigg" för jag ska snart vara på jobb igen. Tyvärr lär det synas på föräldrapenningen sen, men det kan inte hjälpas.

Svar på tråden BF Februari 2017