Inlägg från: Ettanvändarnamningenannanhar |Visa alla inlägg
  • Ettanvändarnamningenannanhar

BF Februari 2017

Jag gjorde vul i v11 (10+) och det både sprattlades med armar kch ben och den vred sig fram och tillbaka, så nog rör sig den lilla innanför 12 alltid :) Undra vad 1177 menar med rörelse ;)

BjörkW skrev 2016-07-25 09:37:26 följande:

Konstigt. Enligt 1177 börjar barnet röra sig först i v 12. Så då är det rätt omöjligt att känna att den rör sig innan de. 

Åh visst är det underbart att se det lilla livet! Jag blev också kär i min lilla <3 Tog blodprovet för NIPT idag. Tvekade en kort sekund innan för jag vet inte om jag skulle klara ett beslut, och för att jag verkligen inte har någon koll på vad siffrorna betyder! Vad Betyder era siffror? Alltså vad betyder 1 och vad betyder 20000? Förklara så en idiot förstår, haha ;)

Camiswe skrev 2016-07-27 17:11:28 följande:

Var på kub idag v 12+1 :) 1:20000  Blev lite kär <3

Någon som kan det där med skall- och/eller nubteorin?

Visst är det så! föräldraskapet går nog ut på att oroa sig och förbereda sig för oväntade situationer, haha ;)

MammanAngelica skrev 2016-07-28 11:08:08 följande:

Fast jag blir så nojig och tänker att jag har fått tre st så fina barn att vad är oddsen att man ska lyckas så IGEN? Man gör ju inte annat än oroar sig haha

Aha, jag fattar! Tack!

BjörkW skrev 2016-07-28 11:41:07 följande:

Risken är 1 på 20000 att barnet har avvikelser :) Alltså på 20000 barn skulle en av dom ha avvikelse, om du förstår hur jag menar.

Idag är det äntligen 12 fulla veckor och ska till bm igen!! Nästas vecka väntar KUB! Spännande och nervöst! 

Min mage är gigantisk redan! Med förra var jag nog såhär stor i v 25-30.. Vet att magen kan växa fortare på omföderskor.. Men igår började vi prata om tvillingar! Haha. 

Jag håller tummarna att det bara är mycket ytliga blodkärl eller något annat harmlöst! Var det länge sen du lämnade cellprov? Skönt det är bra med bebisen iaf!

Stellla skrev 2016-07-28 19:24:38 följande:

Jag har haft ganska mycket blödningar. Började i v6 precis som förra gången. De gick över på en vecka. Men sen kom det tillbaka och jag blödde i stort sätt varje dag. Men enbart på pappret när jag torkade mig. Både brunaktigt och klar rött. Ringde och fick komma in och göra vul. Allt såg bra ut. 9 dagar senare var jag på inskrivning. Då blödde jag fortfarande så min BM blev lite orolig så hon fixade en tid för vul dagen efter. Det konstaterades att jag blödde från livmoderhalstappen.

Blev tillsagd inget sex och om de inte slutat om två veckor måste jag återkomma.

Det slutade inte och enbart 6 dagar senare så var jag på toa och efter jag ställt mig upp och dragit upp trosor och jeansshorts så känner jag att de blir blött. När jag drar ner så har de kommit så mycket blod så jag blodat igenom både trosor och shorts och blod på insida lår. Då trodde jag verkligen de var kört. Droppade ner i toaletten med när jag satte mig. Fick komma in och allt var bra med bebisen. Blödde fortfarande från livmoderhalstappen. Fick tablett som skulle stoppa blödningen. Och så började läkarn prata om cellprov och cellförändringar. Så ska få göra cellprov i v 12.

Som sagt oron slutar aldrig. Nu tänker man på de här med cellförändringar istället eftersom dom tycker de är så konstigt att jag blöder så mycket och länge från livmoderhalstappen.

Oj de blev ett långt inlägg :P ville mest få fram att jag har haft så mycket blödningar och väldigt mycket ibland och för en vecka sen så mådde bebisen jättebra :) och slutade blöda för 5 dagar sen :)

Visst är det härligt!

dennadagenettliv skrev 2016-07-28 21:20:55 följande:

Första Ultraljudet idag  och KUB - testet gav oss ett bra resultat. Känner mig så lycklig och glad. Allra mest över att få ha sett litens hjärta och att det faktiskt finns en liten bebis i magen på mig. Overklighetskänslorna dominerar liksom innan jag fått se, på riktigt.

Här ska njutas! Älskar att vara gravid med all den här förväntan och längtan inom mig.

Välkommen! Jag är beräknad tidigt i februari så det kan lika gärna bli januari och du kan ju gå över tiden ;)

Childs skrev 2016-07-28 14:35:58 följande:

Gud, här var ni många med BF 2017. 

Jag är beräknad i januari men trillade in i denna grupp då ni var mer aktiva här :)

Jag undrar om det är någon av er som bloggar, tycker det är så kul att följa allas resor.

Jag har själv startat en blogg, mest för min egen skull och för att skriva av mig. Om ni också har en blogg, kan ni inte kommentera i min blogg så jag får er adress. Tack :)

// childs.blogg.se

Ja jag håller tummarna! Men tydligen tar man ett annat test när man misstänker (annat än rutintestet alltså) så det kan ju ha missats i värsta fall, men det verkar ju som de flesta fallen är när man inte lämnat cellprov öht. Jag hoppas verkligen oron är obefogad!

Stellla skrev 2016-07-29 17:03:55 följande:

Ja hoppas med på något sånt!

Lämnade 2014 och då var allt ok. Så är ju egentligen inte dags förens nästa år. Men ska bli skönt att få göra de nu.

Välkommen tillbaka ;) Ang vagnarna så undrar jag i vilken del av landet du bor i :)

Jag är nästan orealistiskt nervös över svaret på NIPT, så nervös att jag ångrar jag tog det! För det är ju som du säger, det finns inga garantier. Plus att det kan vara "massa annat" ändå, men men det är försent att återkalla nu så bara att hoppas allt är bra och att hela graviditeten går bra. Denna ständiga oro..

Svansjön skrev 2016-08-01 06:49:10 följande:

Nu är det längesen jag var här inne, har inte orkat läsa ikapp :)

Idag är jag i vecka 12+1, är konstant kissnödig och känns som kissblåsan sväller upp och värker i magen. Blir väl som med sonen, det försvinner inte förrän bebis är ute ur magen.

Igår köpte vi syskonvagn :)

En bugaboo Donkey duo mes ståbräda/pall.

Nu har vi 5 vagnar så jag måste sälja tre stycken =D Kommer även spara vår BJ city mini GT.

Är någon intresserad av billiga vagnar är ni välkomna att köpa. Har en crescent trike exa, jättefint skick i svart, sitt och liggdel.

Har en Brio Smile dock bara sittdel. Samt en sprillans ny och ouppackad Maxi cosi Stella endast sittdel.

För övrigt börjat illamåendet smyga sig ikapp igen, hur är det för er?

Har dessutom valt att inte göra KUB, tror inte det kommer säga oss så mycket utan mest oroa oss i onödan. Känner en tjej som fick 1:2000 men hon var just den 1:an.

Någon som har tips på var man kan köpa gravidkläder utöver hm, Lindex, mamalicius mm??

Sorry för långt inlägg!

Nej det är sant att de allra flesta inte har något att oroa sig för, jag måste verkligen tänka så! Vet inte hur pass säkert NIPT är men jag tänker att OM man skulle få tveksamma siffror så måste ju bm och läkare kunna vägleda lite och kanske erbjuda en extra koll, för jag har så himla svårt att tänka mig in i att jag skulle välja bort ett barn där det bara är tveksamt. Nej usch kan vi prata om något annat nu?! Haha ;)

Svansjön skrev 2016-08-01 08:11:14 följande:

Bor utanför Malmö men åker ofta bil upp mot Örebro. Så kan mötas upp mellan Malmö och Örebro (Jönköpingsvägen E4).

NIPT känns ju som ett mycket bättre test än KUB. Hade gärna gjort det med men tyckte det var på tok för dyrt. Fast väl investerade pengar dock! Då får du väl 99.9% säkert resultat?! Kub är väl bara 90%?

Har en kompis som fick 1:2 på båda sina kubtest med sina barn. Barnmorskorna var chockade att man fick det 2 ggr. Hon gjorde Moderkaksprov och fick bra resultat. Slutresultatet visade sig vara 2 friska barn.

Du ska inte vara nervös, de flesta har inget att oroa sig för, samtidigt förstår jag hur du känner. Man oroar sig ju för precis allting just nu :)

Svar på tråden BF Februari 2017