Inlägg från: Ettanvändarnamningenannanhar |Visa alla inlägg
  • Ettanvändarnamningenannanhar

BF Februari 2017

Jag funderar också på hur länge man kan hålla det hemligt! Tur det är dags för semester snart, haha ;)

Stellla skrev 2016-06-18 08:58:22 följande:

Jag håller helt med att magen känns mer svullen. Går in i vecka 7(6+0) idag och jag skämtar inte om jag säger att min mage ser ut som den gjorde i vecka 14 förra graviditeten. Och då var de ändå tre år sen sist jag var gravid. Spänner jättemycket och mina vanliga byxor kan jag knappt knäppa. Undrar hur länge jag kommer kunna hålla detta hemligt :P

Exakt samma här;)

Mallin87 skrev 2016-06-18 11:28:02 följande:

Nåt jag har svårt med är att borsta tänderna! Har någon annan det? Medans jag borstar så får jag försöka tänka på annat men att spotta ut sen. Blir det lixom lite slemmigt när man ska spotta ut tandkrämen så är jag påväg att spy. Hulkar medans man försöker skölja. Ibland kommer frukosten upp ibland klarar jag mig med enbart hulkningar :(

Haha nej det är inget knäppt med det ;) Borsta direkt efter frukost är bara att glömma för det går inte, jag måste stå och nynna på en bra låt och verkligen andas när jag spottar efter tandborstningen ;)

Mallin87 skrev 2016-06-18 21:30:36 följande:

Vad roligt :) då finns det någon mer som jag, tänkte att jag måste vara knäpp hehe

Grattis och välkommen! :) Om du inte känner till familjeliv sedan tidigare så vill jag råda att ta vissa trådar med en nypa salt ;)

Cykeltratt skrev 2016-06-18 22:33:56 följande:

Hej! Mitt allra första inlägg här, blev medlem alldeles nyss! Förstår ingenting, haha.. Är gravid i v5 med mitt första barn :)

Och jag fick hejda mig för att inte kontakta en säljare som lagt ut fullständigt startkit inkl vagn för 2.500, haha! Jag kommer inte våga köpa så mycket som ett par strumpor ens innan fullgångna 12 veckor ;)

stor grön drake skrev 2016-06-19 17:11:14 följande:

Surfade blocket på skoj. Drömvagnen till salu. För 1500. I min närmaste stad. Hur fånig är jag om jag köper den?

Det enda negativa är färgen, den är inte ful, jag hade samma färg till sonen, men det är den färg jag ogillar mest och ändå kan tänka mig att köpa

Sambon bara skrattade åt mig och kallade det karma. Jag skrattade nämligen åt jobbarkompisen som köpte vagn i v.10 och tyckte hon var galen som köpte vagn så tidigt...

Kontakta mvc idag och be att få ett tidigt ultraljud, så hoppas jag verkligen att du kan slappna av sen <3 Vet inte om man kan se något så tidigt, men ring och prata med dem iaf...

Hanalaya skrev 2016-06-20 23:38:26 följande:

Åh, vad rörd jag blir av att du tänker på mig :)

Det var de två minimala klumparna så kom det inget mer. Är ju tio timmar sedan nu, så borde vara lugnt.

Men är ändå väldigt nere. Främst oron för att ha försökt i så många år (över åtta) att det skall skita sig nu liksom. Men också oron hur jag skall klara av att vara såhär psykiskt labil ett bra tag framåt.

Jag har ju inte många symptom. Förutom att vara psykiskt labil, så är det bara den där molande känslan i livmodern, lite ont i ryggen ibland, förhöjd kroppstemperatur och ofta kissenödig.

Inte det minsta känsliga bröst och inget illamående.

Om 20 min blir det vecka 5+0.

Jag ska på ultraljud idag. Så nervös att jag knappt kan äta frukost ;) Är så himla nervös att lilla fröet ska ha vissnat i magen... Jag har en fullgången graviditet och världens finaste barn sedan det hände, men har man varit med om det en gång så är det nog alltid skräcken! Men hur stora kan oddsen vara att man får ett MA två gånger i sitt liv? Inte så stora va? ;)

Haha! Jag tycker att jag är "för lite illamående" så jag kan gärna ta det! ;) Förutsatt att allt är bra i magen ;) vilken vecka är du i nu?

stor grön drake skrev 2016-06-21 07:50:57 följande:

Va fan är det här? Jag har inte beställt illamående till denna graviditet!

Lätt som en plätt, precis som den förra sa jag ju! Hmpf. Bara för de har de väll glömt volymkontrollen på den här ungen med

Allt såg så bra ut på ultraljudet idag och jag är så kär i mitt lilla frö! Men det var nervöst innan. Sa till läkaren att jag mår oförskämt bra så det inte skulle förvåna mig om den var död, och då sa hon "då tittar vi direkt!" Och så fick jag skutta upp i stolen ;) Läkaren, en läkarstudent och blivande pappan stirrade tyst på skärmen och det kändes som flera minuter tills hon sa att allt såg bra ut! <3 Hjärtat pickade på fint, storleken stämmer med uträkningarna (så när som på en dag, men det kan ju röra sig om timmar, haha) och det satt bra i livmodern (vad det nu innebär). Jag är sååå lycklig och kan äntligen börja slappna av lite!

Så ja, man kan vara gravid och må oförskämt bra utan några "stora symtom" ;)

Svar på tråden BF Februari 2017