• micjos

BF Februari 2017

Jag! Väntar o väntar! Hade bf i måndags...

Hondendär skrev 2017-03-01 15:18:18 följande:

Hej på er! Hade bf igår men här händer inte mycket. Haft förvärkar varje dag sen december men nu sista dagarna har jag inte ens det! Trött på denna väntan :( har dessutom varit säker på att bebben skulle titta ut tidigare men icke! Snopet & fel fick jag :( .. hur många är de kvar i denna gruppen som väntar på sin lilla "februaribebbe" eller har ni alla fått nu? :)

• micjos

Nä, inga tecken! Massa förvärkar men inget mer. Med mina andra tre gasbehandla inte förvärkar så då hade jag trott att detta var tecken men haft det några veckor/ mån så vet ju att det vara är träning, så onödigt när man vill stt det ska vara på G på riktigt!

Tyvärr känner man ju efter lite väl ofta också... :/

Hondendär skrev 2017-03-01 15:45:25 följande:

Åhh denna eviga väntan va? Blir knäpp snart ! Så segt. Jag är så rastlös samtidigt som jag inte orkar göra så mycket :( vet inte vad jag ska ägna dagarna åt riktigt :s känner du nåt? Några tecken på att de är på gång? :)

• micjos

Ja, foglossning tyvärr :/ värre än med mina andra!

Inatt var det fruktansvärt, mensvärk från helvetet och sammandragningar sov knappt nått alls! Nu på morgonen börjar slemproppen lossna, men jan väl hålla på ett tag om jag inte mina fel :( inga sd nu eller mensvärk, märkligt det där! Gör ju inget annat än vilar på dagarna så borde väl vara som på natten då, vill ju GA detta över!!!

Hondendär skrev 2017-03-01 21:19:38 följande:

Åhh precis som jag då :( har lite molvärk å sammandragningar just nu.. men blir ju fasen inte mer :( har trott hur många gånger som helst att de är på gång pga onda förvärkar men sen efter några timmars sömn är de borta.. skit! Vill bara ha ut bebben nu! Menmen.. den som väntar på nåt gott.. hur har du det med foglossning å så? Har du klarat dig från det? :)

• micjos

Ja, 4,6 och 12 dagar. Så hoppas på snart denna gång och en snabb förlossning :)

Hondendär skrev 2017-03-02 10:12:11 följande:

Åh hoppss de är på gång nu då! :D fast man inte riktigt vågar hoppas när man gått med förvärkar länge . Nej visst är det märkligt? Precis samma här! Ont på natten sen vips borta på morgonen :s nu får dom faktiskt komma ut!!! Gick du över tiden med tidigare barn också?

• micjos

Samma här! Är rädd stt det blir en stor än :/ min vägde strax över 3,7 i v.39 så lite till går han ju upp. Min tyngsta vägde 4140 g, tyckte jag var mycket.

Hondendär skrev 2017-03-02 10:46:41 följande:

Håller tummarna! :D jag gick över 6 dar med min första och hade hoppats att denna skulle komma tidigare.. varit på två tillväxtultraljud då bebben legat över sin viktkurva (men den planade ut kurvan nu på slutet) så jag tänker typ att varje dag jag går över nu växer bebisen till sig till en riktig heffaklump :o ;)

• micjos

Nä tyckte inte vår dotter var så stor heller trots vikten och sprack mina med henne konstigt nog.

Men vill inte stt han blir för stor bara.

stor grön drake skrev 2017-03-02 13:44:57 följande:

Min lilla som kom i tisdags vägde 4130 och jag tycker han är så pluttig fast eftersom alla de kläder som storebror hade hela första månaden knappt räcker till så är han bevisligen stor.

Han var dock inget problem att föda fram, han hade dessutom ena armen längs med huvudet... busunge

• micjos

Nån mer som mår illa till och från i samband med förvärkar? Gjort mest nattetid men idag även på kvällen. Orkar inte så mycket till :/

• micjos

Inatt började värkarna :) gjorde skapligt ont för att nyss ha börjat, höll i sig nån minut, lite mindre och kom jätteglest, typ nån timma eller mer mellan så får se hur dagen blir.

• micjos

Åh vad kul för alla som fått sina små :) vill med!!!! Trött på dessa förvärkar o värkar som kommer med timmar emellan :(

• micjos

Usch, låter inge kul :/

Hoppas det läker snart!

Svansjön skrev 2017-03-03 19:50:19 följande:

Håll ut alla som väntar på bebis! Snart är de här!

Vår lilla tös tappade navelstumpen i tisdags. Naveln har inte läkt ihop så man ser den vita navelstumpen i naveln. Det vätskar en del också. Hon har fått lapis två ggr, men den lossnar bara. Så nu får hon antibiotika 3ggr/dag i 7 dar. Ska tvätta naveln med koksalt flera ggr/ dag. Måste tempen morgon och kväll för att ha koll på henne. Hoppas hon inte blir sjuk nu bara!!!

• micjos

Ja, det är väldigt frustrerande detta! Slemproppen lossnar lite åt gången på mig o idag har jag haft värkar vid 15, 18 och nu tre st vid halv 21-21. Så man vet ju inte vad man ska tro. Vi har 1h till förlossningen så man vill ju inte åka fram och tillbaka för att kolla heller....

dandelion88 skrev 2017-03-03 20:50:45 följande:

Jag började få värkar i tisdags kväll.. dem har kommit och gått sedan dess :/ de börjar på eftermiddagarna smått och håller på lite intensivare under nätterna för att avta framåt morgonen och dagen.. blir lite frustrerad nu! Ringde till förlossningen och sa att jag vill in på kontroll imorgon för att se om något har hänt. Jag har också haft en brunaktig flytning. Jag hade datum för kejsarsnitt idag men bokade av för att försöka på en vaginal förlossning.. och så kändes det ju ändå som att det var på gång men nu känns det lagom frustrerande!

• micjos

Vid 21 igår blev värkarna tätare och ondare, vid 23 åkte vi in, tyvärr inte till Nyköping som vi ville då det var fullt, men till Eskilstuna. Strax innan 05 är han född :) min bästa och värsta förlossning i ett men nu är vi nöjda o kan lägga denna del av livet bakom oss.

• micjos

Tack:)

Gamlamamman skrev 2017-03-04 12:30:54 följande:

Vad härligt! Grattis!

Svar på tråden BF Februari 2017