Inlägg från: Ettanvändarnamningenannanhar |Visa alla inlägg
  • Ettanvändarnamningenannanhar

BF Februari 2017

Hoppas verkligen du slipper havandeskapsförgiftning! Hur har du det med huvudvärk och svullnad i kroppen? Jag hade +1 protein i v 25 men det försvann. Bm har sagt att man ska vaska av lite och sen kissa ut lite innan man tar till urinprovet, så det inte är flytningar med i för då kan det tydligen visa fel.. Leukocyter har med urinvägsinfektion att göra om jag inte minns fel. Hade +1 på det sist så de skulle skicka odling. Tycker det är svårt att kissa ut ordentligt ibland nu så lite urinvägsinfektion skulle inte förvåna mig ;)

Jag har också ont under högra revbenet men bebis trycker massor där. Min bm är inte orolig än, kch jag har inte jätteont utan mer som en ömmande känsla, så jag känner mig inte orolig än ;) Jag känner mig pigg och just nu älskar jag att vara gravid även om jag längtar som tusan efter bebis :D

Svansjön skrev 2017-01-12 22:30:08 följande:

Var hos BM idag. Visade sig att jag har protein +1 i urinet samt leukocyter +4.

Inget förhöjt blodtryck men jag har haft otroligt ont under högra revbensbågen i några veckor. Jag har hela tiden tänkt att bebis trycker med fötterna underifrån på revbenet. Nu blev min BM orolig och trodde det kunde vars min lever så hon ringde akuten. Så i morgon ska jag lämna urinodling och återbesök på måndag.

Hoppas bara att bebis sparkar på mig då det inte har med havandeskapsförgiftning att göra.

Vecka 37 i morgon och vill bara få ett slut snart!

Det sjuka är att när bebis är ute kommer man sakna att vars gravid emellanåt och sakna magen :D

Jag har inte ledsnat än utan just nu älskar jag att vara gravid! :D Det var värre på mitten när man mest såg tjock ut, haha ;) Men visst är det galet att det snart är dags! Så himla härligt! Jag har tagit ut semester fram till bf och ska bara vila och njuta (och förbereda bebis ankomst och städa förrådet). Om jag hade kunnat flexa lite på arbetstiderna och jobba hemifrån ibland så hade jag kunnat jobba längre helt klart (jag jobbade 100% hela tiden), men vis av erfarenhet från förra graviditeten så är det ju ett heltidsarbete dygnet runt som börjar när bebis väl har kommit så jag tänker vila med gott samvete :) Jobbar du heltid fortfarande så är det kanske en idé att gå ner lite i arbetstid? Kompromissa lite med sambon ;)

BjörkW skrev 2017-01-13 11:24:26 följande:

Hej hej. Verkar vara många som är lessa på sin graviditet nu ;) Insåg i onsdags att vi bara har en månad kvar till BF!!! Helt galet! 

Var på TUL i måndags för att sf-måttet inte växer ordentligt. Var det med sonen med och han var "normalstor" så var så beredd på att denna med skulle vara det. Men det visade sig att denna är lite för liten :/ Så ska göra ett nytt TUL om en vecka ungefär. 

Känner med att hela min kropp liksom ändrat sig och gått in i någon ny fas. Sammandragningarna har nog gått över till förvärkar och är på något sätt "hårdare" och håller på längre än innan. Inte så det gör ont men ändå värker på något sätt som inte går att förklara :) Sen igår började det verkligen trycka ner mellan benen och idag känner jag lite som någon skrev att jag inte får sära på benen för mycket för då ramlar allt ut. Haha. 

Sambon börjar insistera på att jag ska sluta jobba, men vad tusan ska man göra om man bara är hemma hela dagarna? 

Jag kan få en del precis när jag lagt mig och om jag vaknar och behöver gå på toa, men jag tror det är lugnt när jag sover (om inte annat kan jag iaf sova mig igenom dem ;) ) Jag tror också det är vanligt att få många när man vilar och slappnar av. Iaf är det så för mig, när jag landar i soffan på kvällen sätter magen igång att jobba ;) Inte konstigt man har ett större behov att sova nu, haha ;)

Känner du dig orolig så prata med bm, men jag kanske kan lugna dig lite med att jag haft rejäla sammandragningar/förvärkar i många veckor nu och det har inte startat någon förlossning än ;) Det bm rådde mig var att vila mycket, och om det startade många sammandragningar på jobbet så skulle jag gå hem och lägga mig och vila. Men prata med din bm nästa gång du går dit (och känns det som något startar så ring förlossningen!)

Cecilia13 skrev 2017-01-13 11:57:49 följande:

Någon mer som har sammandragningar/förvärkar på nätterna? Inatt kom det ett antal i följd och jag fick andas igenom dem. Som tur var gav det med sig när jag gick upp. Men jag trodde att det skulle vara som lugnast när man sover och är avslappnad...

Är orolig för att förlossningen ska starta i förtid, det är trots allt 40 dagar till bf?! Hur ska man veta om det är någon risk?

Oj! Hade de misstänkt att bebisen var så stor eller var det för att du fick en så stor bebis sist som de gjorde TUL? Men vilken himla tur att ni gjorde det så det upptäcktes att han ligger på tvären. Hur kände du det?

Tänk så spännande! I början av nästa vecka har ni bebis! Wow! :)

thimpan08 skrev 2017-01-19 20:43:13 följande:

I tisdags va vi på TUL, killen beräknades väga 4.5kg då. Upptäckte även vid UL:et att han ligger på tvären, vilket jag misstänkt ett tag. Så på måndag, 23/, så ska vi in på vändningsförsök och lyckas det blir jag igångsatt på en gång, lyckas det inte blir det kejsarsnitt, samma dag. Något nervös men ska bli skönt och få det klart! Med tanke på att han redan är så stor. Senaste förlossningen kom det ut en kille på stadiga 5350g, och jag hade de väldigt jobbigt då. Så de va skönt att läkaren valde att hjälpa till och ta ut denna kille tidigare, 2 veckor tidigare blir det.

Ja visst är det en välbehövlig vila så här på slutet, jag ångrar inte att jag tog några veckor semester :) Så spännande att bebis är ute snart! Vilket datum var det beräknat till? :)

Elderflowerblossoom skrev 2017-01-20 16:42:53 följande:

Nu har jag äntligen jobbat sista dagen, dryg vecka kvar till snitt och kroppen var sååå redo för att vila kan jag säga. Sista besöket hos bm har varit, och om bebis kommer nu räknas den som fullgången och inte prematur. Har haft viktiga åtaganden in i det sista så det känns så skönt att ha det klart. Nu kan bebis få komma när hon vill.

Jag förstår att du blev i chock! Och säkert orolig också även om de säger att det inte är akut. Är det flödet från moderkakan som gör det? Men det går helt säkert jättebra, som sagt är ju vården i Sverige fantastisk! <3

BjörkW skrev 2017-01-24 09:48:11 följande:

Igår var vi på TUL igen och barnet har snarare krympt än vuxit. Så på torsdag ska vi göra nytt TUL och om den fortsätter på samma linje blir jag igångsatt! Dom var inte helt nöjda med flödet från moderkakan även fast det inte var något akut fel. Blev i total chock och är inte mentalt alls där i tanken att jag ska föda barn om 2 dagar!

Jag har gått hem från jobbet, jobbade 100% hela tiden och gu så skönt att slippa stressa iväg på mornarna nu! Jag vilar med gott samvete nu ;) Sist blev jag sjukskriven på slutet så jag känner mig välsignad trots förvärkar och att jag vankar som en anka, haha ;)

Cecilia13 skrev 2017-01-24 13:52:01 följande:

Hur mår alla? Det är ju inte lång tid kvar nu innan vi har våra små!

Jobbar ni fortfarande eller är de flesta hemma och vilar upp sig?

Hur menar du med mitt i magen? Vid naveln eller mellan revbenen? :)

Fia 28 skrev 2017-01-24 22:29:33 följande:

Har emellanåt så det bränner till mitt i magen. Ingen aning vad det är, men tar rätt sjukt. Nån annan som har liknande?

Min navel är SJUKT öm om någon råkar röra den och kan även skava mot kläder, men annars gör det inte speciellt ont där. Sparkar bebisen mycket där? Jag tycker man kan få nästan som blåmärken på insidan, vid revbenen har jag så plus att jag är öm av halsbrännan...

Fia 28 skrev 2017-01-25 20:01:12 följande:

Vid naveln.

Haha! Jag förstår dig, bebis i min mage verkar tro att det är mellan revbenen som utgången är ;) Och ibland både uppåt och nedåt samtidigt, härlig känsla, haha ;)

Fia 28 skrev 2017-01-25 23:03:52 följande:

Jo bebisen sparkar extremt mycket just runt naveln. Börjar misstänka att han tror det är utgången.

Svar på tråden BF Februari 2017