Inlägg från: Cykeltratt |Visa alla inlägg
  • Cykeltratt

BF Februari 2017

Välkommen och grattis! :D

Lorvan79 skrev 2016-06-21 08:11:45 följande:

Hej på er!

Blev precis medlem här.

Är 37 år och väntar mitt och sambons första barn efter 9 månaders försök.

BF i första veckan i februari.

Är gärna med i fb-gruppen :)

• Cykeltratt

Stort grattis! :D

Blåiris skrev 2016-06-21 17:47:43 följande:

Ansluter mig till tråden! Plussade för drygt 1 v och har BF 13/2. Gick in i v 7 idag. Är dock extremt nojig över att det inte är något liv där inne då j inte har speciellt mkt symtom. Ömma bröst o molvärk...har vul om 1 v. Är mitt första plus efter 10 ivf:er????

• Cykeltratt

Orolig!

Pratade med BM idag och hon sa att det borde vara för tidigt för mig att vara gravid? Att jag ist kanske hade ett missfall förra månaden som fortfarande visar positivt.. :( förstår ingenting! Har testat 3 ggr och det är lika starka sträck.. Vad kan jag göra för att veta? :(

• Cykeltratt

Den 20 maj.. Ca 28-30 dagar..

BeautifulMoments skrev 2016-06-22 12:17:50 följande:

När hade du sista mens och hur lång menscykel?

• Cykeltratt

Ja det har jag, jag förstod verkligen ingenting :'( litar fan mer på er, sen i slutet sa hon men håller tummarna! Hon frågade bara om min sista mens, inte hur lång cykel eller nåt.. Jättemärkligt.. Ska köpa test ändå och se om det stegrar för att vara säker, men hon rörde upp massa känslor för ingenting känns det som..

BeautifulMoments skrev 2016-06-22 12:32:30 följande:

Men då har du väll passerat BIM tom? Varför skulle du inte va gravid?

• Cykeltratt

Men gud :o vad hemskt! ja jag vill inte ha henne iaf.. Gjorde ett test nu och ser en jättefin stegring så litar på det! En BM ska ju hjälpa och inte stjälpa.. Men vad fint att höra att du och dina tvillingar mår bra! Det ger mig hopp :) tack så hemskt mycket!!

BeautifulMoments skrev 2016-06-22 12:47:24 följande:

Lyssna inte på henne! De va en konstig barnmorska. Jag har en menscykel på ca 27 dagar och Gjorde ett positivt graviditetstest 2 dagar innan BIM alltså dag 25. Kan du få en annan barnmorska?

Sist jag va gravid trodde inte heller BM jag var gravid. Fråga mig inte varför för jag hade passerar BIM. Hon gjorde ett grav-test väntade 10 SEK och sa "de va negativt" ifrågasatte varför hon inte vänta längre så kolla hon efter en stund "de va kanske positivt då". Hon körde också över mig med att fostret säkert va dött för jag tagit dagen efter piller eller fått fosterskador för jag tog SSRI. Jag blev totalt förstörd. Gick aldrig tillbaka till den BM utan fick en annan på EB annan mottagning som var helt underbar. Idag är mina tvillingar 4 år och varken döda eller skadade.

• Cykeltratt

Hej och grattis! För mig är det första gången så allt är nervöst och oroligt!

Emmaa90 skrev 2016-06-22 22:56:02 följande:

Hej! Bf 17/2 här ???? Andra barnet! Har en dotter på 2,5 år. Är ni förstagångsföderskor eller har ni barn sen innan?

• Cykeltratt

Grattiiis!! :D

rikica skrev 2016-06-22 23:00:34 följande:

Hej allihoppa har plussat för två veckor sen 

Bf 17 02 02 tredje barnet (30år)

• Cykeltratt

Är precis som du! Orolig jämt! Men jag har kommit till den punkten att jag inte orkar vara orolig längre, finns ändå inget jag kan göra ifall det värsta inträffar..är helt maktlös nu såhär i början så om det händer något så är meningen helt enkelt.. Kram

Applerose skrev 2016-06-23 09:23:11 följande:

Någon som har bra tips när man är orolig hela tiden? ;)

Försöker leva på som vanligt men är ju tröttare och mår lite illa till å från. Känner efter hela tiden, hehe. Är lite rädd för att det ska komma blod när jag går på toaletten.

• Cykeltratt

Grattis! :D

Tiinatza skrev 2016-06-23 13:31:35 följande:

Hej! Plussade i onsdags 22/6 BIM +3 

Mitt andra barn

• Cykeltratt

Jag! Shit när jag vaknar är hela kudden blöt! Haha

mammelie skrev 2016-06-24 13:14:57 följande:

Nån mer än jag som svettas som en gris på nätterna..?

• Cykeltratt

Grattiis :D !!

Carolineande skrev 2016-06-26 12:21:06 följande:

Hej,

Hoppar också gärna in här. Min första graviditet och är i v 5+6, med bf 19/2 :)

• Cykeltratt

Åh hade du? Är i v6. Vad kul! Glad jag blir för din skull :D

BeautifulMoments skrev 2016-06-29 11:11:21 följande:

Hur långt gången är du? Mina försvann ett par veckor sen kom illamåendet v7. Fick se bebis igår i v 8+1 och allt såg bra ut :)

• Cykeltratt

Är det någon mer än jag som får riktiga, hemska hugg i magen när man nyser till? Känns riktigt obehagligt! Nästan så jag tappar andan :o

• Cykeltratt

Någon mer än jag som har ont i ländryggen? Går in i v8 på fredag.. Kan inte gå eller stå och när jag svankar känns det som om nåt verkligen sitter löst på höger sida långt ner... Det ilar :( är orolig..

• Cykeltratt

Men fy :o rullstol..? Kan det bli så jäkla illa alltså?skönt att jag inte är ensam! Men är ändå väldigt orolig för missfall. Fast det sitter mer på en punkt och varje steg jag tar med höger ben så ilar det till. Går liksom och haltar.. Tycker du det låter som foglossning? Men du har ju helt rätt, tror inte ens man kan föreställa sig vad som händer där inne egentligen, så mycket som ska växa och flyttas runt! Tack för ditt svar!

BjörkW skrev 2016-07-06 20:53:51 följande:

Jag har i stort sett konstant ont från nedre revbenen och ner till knäna. Ibland bättre, ibland så jag inte kan röra mig. Går in i v 10 imorgon och såhär har det varit nu sen v 7. Med första barnet började det i v 10.. dessa eviga foglossningar.. Har bokat tid hos sjukgymnasten jag gick till sist för akupunktur. Det hjälpte över förväntan sist så gick (sambon rullade mig i min rullstol) var tredje dag ungefär! 

Har betydligt mer ont i magen denna graviditeten, men allt ska ju "struktureras om" så ser det mer som att allt är igång (försöker tänka positivt för att överleva dagarna och tanken på att jag bara kommer ha mer och mer ont). Får hoppas på det bästa tills motsatsen är bevisad :) 

Inskrivning imorgon!

• Cykeltratt

Ja det är första och är rädd hela tiden varje dag.. Förstår inte heller något och ringer till bm om frågor men allt är enligt dom "bara att vänta" så finns väl inget att göra.. Tack så mycket för tips och allt! Ska försöka lugna ner mig..

BjörkW skrev 2016-07-06 21:20:09 följande:

Är det första barnet? 

Jag fattade ingenting när jag väntade första. Det ilade ner i benen från ryggen och högg i venusberget, men jag körde på som vanligt. Red, tränade, simmade, jobbade (på en gård men mjölkkor, väldigt fysiskt). Jag visste inte vad foglossning var för något. Så i v 16 kraschade kroppen helt och jag låg och kräktes i 3 dagar. Sen var det rullstol som gällde resten av graviditeten. Så nu har jag slutat med allt "hobbyaktivitet" och tar det lugnare på jobbet i hop om att kroppen ska klara det bättre :) 

Vill ju inte skrämmas, men kan helt klart vara värt att ta upp hos mvc. Det är tydligen stor skillnad på tidiga och sena foglossningar. Minns inte i vilken vecka gränsen går men dom tidiga går inte att göra något åt och det är vila som gäller, medan dom sena kan bli bättre av träning (som vattengympa). 

Jag sover med en kudde mellan benen, när jag ligger på sidan. En såndär liten vardagsgrej som kan hjälpa lite :)

• Cykeltratt

Hej! Ni som har fått MA osv, har ni känt i kroppen att nåt inte står rätt till eller har brösten fortfarande ömmat eller har ni haft symtom ändå?

Svar på tråden BF Februari 2017