BF Februari 2017
Hej! Mitt allra första inlägg här, blev medlem alldeles nyss! Förstår ingenting, haha.. Är gravid i v5 med mitt första barn :)
Hej! Mitt allra första inlägg här, blev medlem alldeles nyss! Förstår ingenting, haha.. Är gravid i v5 med mitt första barn :)
Tack! Vad rörd jag blir :) jo jag har sett det den senaste veckan som det googlefreak jag varit, haha. Men stort tack :D
Grattis och välkommen! :) Om du inte känner till familjeliv sedan tidigare så vill jag råda att ta vissa trådar med en nypa salt ;)
Grattis! ????????
Hej. Jag har precis hittat hit. Har bf den 31 januari just nu, men är ganska säker på att bli bakåtflyttad till ett BF i februari efter ultraljudet så tycker att jag hör mer hemma i denna grupp. Med mina tidigare barn blev mitt BF bakåtflyttat en vecka. Det här är mitt tredje barn. Jag har två flickor från ett tidigare förhållande som är 10 och 12 år gamla. Den här graviditeten har börjat som mina andra. Mår illa direkt jag äter något, är väldigt trött hela tiden och blir väldigt lätt yr.
Mina smileysar blev visst frågetecken ;) en fråga, vad gör man nu? Kontaktar man mvc?
Åh grattis! :D jag har också ganska ont, typ som mensvärk men inte riktigt.. Fast jag ser det som nåt positivt, att det faktiskt händer något.
Hoppas du mår bra annars :)
Plussade idag efter 3 års kämpande, känns overkligt!!:)
Vi har en dotter på 5 år, gissa som hon har tjatat efter syskon, men hon får vänta ett tag innan hon får veta :)
Bf 25/2 :)
Jag har sån extrem värk (växtvärk?) i livmodern så jag ibland inte ens kan stå, mycket värre än vanlig mensvärk, värktabletter biter inte, känns oroande, har nån mer så? När jag väntade dottern hade jag aldrig nån värk.
Men förutom det är jag jätteöm i bröstvårtorna och väldigt nära till tårar hela tiden, men annars så ;)
Ärligt talat mår jag jättedåligt just nu :'( har pratat allvar med sambon och han är väldigt orolig över ekonomin vilket jag helt förstår då jag slutade jobba för en månad sen (hade ett kontrakt på 6 månader och nu kunde de inte anställa mig)
Så allt är upp och ner, jag klarar inte en till abort, aldrig mått så dåligt som när jag gjorde en förra året. Och jag vill verkligen det här ändå, av hela mitt hjärta men sambon känner inte samma sak :'(
Har bf 23 februari 2017..
Cykeltratt, tack mår bra annars, förutom bröstvårtorna och att jag är gråtfärdig då ;)
Hur mår du och vilket bf har du?:)
Ja men nu känns det bättre tack vare er och att sambon fått smälta det och att vi pratat om lösningar :). Stackarn är så himla chockad och väldigt rädd, men nu skojade han t.o.m när vi kramades i soffan och sa "ååh mamma josefin" och då började jag storböla :')
Gjorde abort förra året pga att jag var aktiv i ett drogmissbruk, helt rätt val men ändå jättetufft..
Tack för stödet!
Förstår hur jobbigt det känns!
Har själv gjort en abort av samma anledningar.
Något jag alltid ångrat men samtidigt också vetat att det var rätt beslut.
Tror både du och din sambo behöver smälta det hela och bestäm inget förhastat är mitt råd.
Som en annan skrev så tror jag det löser sig om båda vill detta. Det brukar göra det.
Första reaktionen från den ena kan alltid vara nej av rädsla och chock fråga min sambo :)
För han är allt alltid så självklart medans jag alltid behöver mer tid och vill ha allt uttänkt och klart från dag 1 :)
Åh grattis :D väntar också första barnet och samtidigt som dig!
Hej, skrev här i tråden då den precis startade, ser att det är många som kommit med efter det. Jag väntar mitt första barn och vågar knappt tro att det är sant. Jag har bf 23/2-17 och vill gärna vara med i den anonyma facebookgruppen :)
Vad har ni för symptom och hur känner ni er?
Jag börjar få små hugg på vänster sida, ömma bröst, yr och ingen matlust alls. Är väldigt orolig att värken ska bli värre och få missfall.. Tycker inte brösten växer heller men de kanske bara är ömma i början? Inget galet illamående heller bara pyttelite.. Är bara i v5 men vet verkligen ingenting om det här.. Ringde BM imorse och de ska ringa på onsdag så får vi se vad de säger! Hoppas ni alla mår bra <3
Vad fina ni är! Verkar som de flesta ändå mår bra så jag ska också försöka lugna ner mig! Tack för att ni finns! Finns ju inget att göra ändå ifall det värsta inträffar så det är ju som sagt bara att ta det som det kommer :)