BF Februari 2017
Någon mer som börjat få ut bröstmjölk? Är helt fascinerad av att jag får det nu. Aldrig varit med om detta. Tycker det är hur häftigt som helst! Är i vecka 27, bf 10/2-17
Någon mer som börjat få ut bröstmjölk? Är helt fascinerad av att jag får det nu. Aldrig varit med om detta. Tycker det är hur häftigt som helst! Är i vecka 27, bf 10/2-17
Jag o maken har tittat och funderat på barnvagn, har känt på en Crescent comfort inne på affär och fastnat för en sån. Har nu turen att ha hittat en begagnad på blocket från -15/16 som jag fick ner priset på till 1600kr (nypris billigast runt 5000)
Visst är det ett klipp om vagnen ser bra ut i verkligheten och allt funkar? Beräknad 1 mars så har inte bråttom egentligen men just priset :)
Jag bor i Finland så jag får inte välja, det blir 30 vardagar (inkl lördagar) innan bf den 23:e, så 20:e januari antingen går jag, eller jobbar sista dagen (det är en fredag) jag minns inte riktigt.
Känns som tiden bara rinner iväg. Tittade på bilder från när jag väntade sonen och såg på några som jag alltid tyckt var "sent i graviditeten"... de är tagna i v.29. Det är om två veckor ju...
Jag hade från twilfit förra gången, deras egen. Helt otroligt skön. Var in förra månaden när jag var i Stockholm och skulle prova (mina gamla är för små...) och höll på att börja gråta när de säger att de upphört med sitt eget märke den enda jag hittat som satt riktigt bra på mig. Har sladdriga hängbröst även vid amning, så jag behöver ordentligt stöd.
Nej, vetekudden hjälper inte. Och har snarare fått mer värk.
Jag avskyr att åka in, känns aldrig som man blir tagen på allvar och lite som du skriver, när man är där inne släpper allt ont.
Bebis rör sig för fullt vilket känns bra, men samtidigt jättejobbigt just nu!
Tänkte avvakta inatt och ringer i morgon om det fortsätter.
Vilken skön inställning han har! Haha ;) Vi ska också skriva pappren om faderskap idag, det är en bra grej helt klart men jag stör mig lite på att gifta inte alls får den frågan utan att man förutsätter att alla är trogna ;) Vi är inte skrivna på samma adress heller vilket gör att vi kommer få några extra frågor, men det är ju inte mycket man kan säga om det egentligen. Det är ju bra att man kan skriva papperna innan! :)
Oj vilket drama :/ Han borde ju ändå vara säker på att inte exmaken är pappa, ingen mening att bli sur på byråkratin menar jag ;)
Hej och tack för att ni undrar hur det gått.
Jag åkte in till KK-akuten idag.
Bebis mår bra enligt ctg, min sänka var bra, ingen uvi, och bebis har vänt sig med huvudet nedåt.
De vet inte varför jag har såna kramper, de höftade till med att det säkert är tarmarna och att jag ska ta alvedon.
Det viktiga är ju att bebis mår bra såklart!
Min molande mensvärk tror jag själv beror på att bebis trycker med huvudet nedåt. Självklart kan hen vända sig flera gånger fram till bf, annars är jag rädd för en tidig förlossning :/
Jag var förberedd på såna frågor, men bm frågade inget alls. Bara ville ha våra uppgifter och id och sen fick vi skriva under papprena.
Sf-måttet har eg ingen koppling till hur stor ens mage är, det är hur högt över bäckenbotten som livmoderns högsta punkt är. Jag är tjock och har extra fluff på magen, men mitt mått var 27cm i v.27 (v.29 nu) och det var precis över mittenkurvan. Hur stor magen blir beror mycket på hur livmodern är vinklad mm. Viktuppgång är också olika, jag har hittills bara gått upp 7-8 kilo, och än så länge känns det ok. Med sonen gick jag upp nästan 30 kg och åt ungefär samma som nu, men tränade 5-7ggr/vecka också...
Här vill de att man skriver, det finns en mall som man får från MVC. Men det är mest sjukvårdshistoria, sjukdomar/mediciner som kan påverka, samt tankar om smärtlindring. Finns sedan tomma rader.
Jag har inte skrivit ännu, jag vet ju inte ännu om jag får föda på hemmasjukhuset eller måste till universitetssjukhuset i Åbo, och vad jag skriver kommer nog att skilja sig en hel del beroende på var jag föder.
Viktigast tror jag är att man går in i sin förlossning med öppet sinne, beredd på att man inte har någon kontroll utan kroppen bestämmer.