• Anonym (A)

Är jag en hemsk människa?

Anonym (öh) skrev 2016-05-24 23:09:22 följande:

Jo, så är det nog säkert. 

Så är det absolut. Vill ha mina saker på mina ställen och vill inte att det ska ligga till allmän beskådan som att det tillhörde alla. Är jag extremt unik för att jag vill ha mina saker för mig själv?
  • Anonym (A)
    Anonym (Märkligt) skrev 2016-05-24 23:12:47 följande:

Du är en egoist, inte bara svartsjuk. Du borde inte blivit ihop med en man som har barn tidigare. Empatilös.

Det är inte "en annans familjs fotoalbum", det är barnets familj vare sig du gillar det eller inte.

För att jag tycker att barnets hypotetiska fotoalbum ska ligga i barnets rum? Gud vad empatilös jag är, usch så hemskt för barnet att ha sitt fotoalbum I sitt rum.

Det är inte min familjs fotoalbum. Således någon annan familjs fotoalbum. Barnet är som sagt välkommen att ha sin familj för sig själv. Men är det något som inte inbegriper samtliga som bor här förstår jag inte vad det har att göra i våra gemensamma rum.
  • Anonym (A)
    Anonym (Märkligt) skrev 2016-05-24 23:25:05 följande:

Vet du (A)?

Jag är innerligt glad att veta att du inte är tillsammans med mina barns pappa.

Tack gode gud för det.

För jag vet inte vad jag gjort om han varit ihop med en som du.

OBS! Inga dolda hot bara en känslostorm just nu.

(Fast mina ungar är stora nog att inte ta skit från en eventuell ny kvinna som ändå inte skulle dela deras hem.)

Okej :)
  • Anonym (A)
    Anonym (M) skrev 2016-05-24 23:26:33 följande:

Så det är enbart du som bestämmer där hemma?

Det märks på ditt sätt att resonera att du är ung och oerfaren när det gäller att kunna hantera din partner och hans barn sen tidigare.

Anonym (Märkligt) skrev 2016-05-24 23:27:16 följande:

Det är helt ok att vilja ha sina saker för sig själv.

Har du frågat barnet om hen vill ha albumet "för sig själv"?

Om hen sa ja, hur gammalt är barnet?

Eftersom det är jag som står för markarbetet för det mesta så anser jag mig även få ha åsikter om vad som ska ligga och skräpa och vad som kan få en särskilt plats någon annanstans.

Jag skulle vilja höra min man motivera varför han tycker att barnet måste få ha sitt fotoalbum liggandes i vårt vardagsrum istället för i sitt eget rum. Det hade varit väldigt spännande. Kan inte komma på en legitim anledning till detta. Särskilt inte om jag säger att jag inte vill att det ligger där för det inte känns bra.
  • Anonym (A)
    Anonym (Märkligt) skrev 2016-05-24 23:30:13 följande:

Snälla människa, hur tänker du?

Hur gammalt är barnet?

Anonym (Märkligt) skrev 2016-05-24 23:32:20 följande:

Ja, lilla fröken är envåldshärskare och sambon en toffel.

Kan inte annat än tycka synd om barnet.

Han är inte en toffel. Vi har haft många diskussioner och merparten har han vunnit när han dragit "mitt barn"-kortet. Vad finns att säga emot det,liksom?

Ja,det är synd om barnet på massa olika sätt. Barnets föräldrar är separerade och barnet får inte träffa sin mamma så ofta för att mamman har andra prioriteringar. Hemskt sorgligt. Det är inte synd om barnet för att dennes icke-existerande fotoalbum ombeds placeras i dennes privata rum.
  • Anonym (A)
    Anonym (M) skrev 2016-05-24 23:37:22 följande:

Så du anser att barnets kära ägodel(fotoalbumet) är något som bara ligger och skräpar,så att du måste "gå i taket"?

Det skulle inte förvåna mig att du är arbetslös och har för mycket tid till det?

Allt annat än arbetslös. Kan dock förstå att det verkar så med tanke på hur mycket tid jag lagt på denna tråd.

Menar inte att det ligger och skräpar men det hade inte haft en naturlig plats i vardagsrummet utan hade fått finns sin plats i barnets eget rum. Så är det bara. Hade jag hört någon rimlig motivering till varför det skulle vara någon annanstans så hade jag kunnat fundera på det. Till exempel om vi hade, som ovan sagts här, haft massa andra fotoalbum liggandes. Men knappt då heller alltså.
  • Anonym (A)
    Anonym (Märkligt) skrev 2016-05-25 00:00:18 följande:

Snälla människa, du har fått en rad anledningar.

Läs om tråden igen när du har tid och lust.

Innan dess har du nog inget mer att tillägga.

Nej,jag vill faktiskt mena att jag inte har fått någon riktig anledning till att ändra min åsikt i frågan.

I all välmening så kan jag själv avgöra när jag har mer att tillägga eller ej. Inte ens en äldre erfaren person som du kan avgöra detta åt någon så ung och oerfaren som jag :)
  • Anonym (A)
    Anonym (M) skrev 2016-05-25 00:26:37 följande:

Så ja..

Ja, du har tiden framför dig att hinna bli så pass trygg och stark i dig själv att inte förfasas över barnets fotoalbum som råkar ligga placerat i vardagsrummet istället för i barnets rum.

Jag har släktingar både på min sambos sida och på min sida som är separade och har träffat ny partner.

Dom skulle inte ägna en tanke åt att förfasas över detta.

Alla som träffar någon med barn är likadan då eller?

Kanske har de egna barn?

Kanske har de annat de förfasas över?

Kanske har de andra problem?

Eller är de fulländade?

Jag vet inte hur jag personligen påverkas av att andra "inte har problem med det".

Jag vill inte ha ett sådant fotoalbum i mitt hem. Det hör inte hemma i mitt hem.
  • Anonym (A)
    Anonym (Märkligt) skrev 2016-05-25 00:25:33 följande:

Nehej, synd. Framför allt för barnet som du vägrar tala om åldern på.

I all välmening kan du göra vad du vill. Jag hoppas bara din sambo vaknar snart.

Godnatt lilla fröken, en vacker dag kommer du förstå. Sov sött.

Barnet är snart 7.

Barnet har nog större problem i framtiden att ta uti med än ett hypotetiskt fotoalbum som hen fick ha för sig själv i sitt rum. Stackarn. Typ som att hen har en mamma som inte bryr sig.

Vad ska min sambo vakna upp till som han inte redan vet? Tror inte min sambo tror att jag skulle bli glad av att ha barnets familjealbum liggandes i mitt vardagsrum. Gamla familjen upptryckt i ansiktet? Nej tack.
  • Anonym (A)
    Anonym (M) skrev 2016-05-25 00:39:21 följande:

När du har passerat 40 år så har du säkert hunnit mognat så pass mycket att inte förfasas över ett stackars fotoalbum som ligger placerat på" fel ställe i ditt och din mans hem.

Men bra i alla fall är att din man är sån som vågar stå upp för sitt barn inför dig (ser även till barnets bästa)

Nu måste jag strax sova!

Det har jag alldeles säkerligen!

Jag vet,visst är det bra?
Svar på tråden Är jag en hemsk människa?