• Brumma

Är jag en hemsk människa?

Anonym (Ellie) skrev 2016-05-25 20:46:11 följande:

Är man lite äldre så har man i regel hunnit skaffat sig ett bra självförtroende och inre styrka som man kan ha nytta av t.ex när man inleder en relation med en partner med barn sen tidigare.

Och en del äldre fastnar i sitt eget och kan aldrig någonsin tänka sig att rucka på "sina åsikter och sin erfarenhet" så att det passar att leva i en bo usfamilj.

Det har väldigt mycket mer med personlighet att föra än ålder. Enligt mig då ;)
  • Brumma
    Anonym (Märkligt) skrev 2016-05-25 21:02:05 följande:

Nej de hade inga åsikter.

Och jag vidhåller att ålder ger erfarenhet och mer klokskap.

Vidhåll du det om det får dig att känna dig lite "bättre och viktigare" i diskussioner med yngre..
  • Brumma
    Anonym (Ellie) skrev 2016-05-25 20:43:33 följande:

Nej,jag anser mig varken vara mer framgångsrik eller snyggare än någon annan i världen men däremot anser jag mig i vissa lägen ha mer kunskap och mer erfarenhet än dom som levt kortare tid än mig.

Jag ser en del nyanser i mitt liv och har därmed vetskap om att det finns både mer och mindre framgångsrika människor än mig. Tydligt - när jag kommit upp i den åldern jag har - är att det inte alltid har med just ålder att göra utan ambition, kunskap, vetgirige, nyfikenhet osv. Och - ibland - tillfälle.

Jag arbetar i en bransch som drar åt sig unga hungriga människor - som helt ärligt är skitduktiga. Och en del av dem är betydligt mer framgångsrika än jag. Medans en del, äldre än mig, inte är det.

Min ålder ksnske gjort mig tillräckligt "vis" för att se dessa nyanser ;konstigt att du missat det :)
  • Brumma
    Anonym (Märkligt) skrev 2016-05-25 21:08:39 följande:

Visst maám.

Du är ju inte direkt okänd för att försöka känga till dem du inte håller med. Men det är ok, seså sparka en gång till!

jag sparkar inte. Men du använder din ålder för att få en yngre människa att känna sig underlägsen (vilket inte verkar lyckas) och det är inte speciellt snyggt.

Att använda sin ålder som argument för att man har rätt? Nä :)

Men du har rätt. Vi lämnar detta nu :)
  • Brumma
    Anonym (Ellie) skrev 2016-05-25 21:12:33 följande:

Ja,man ser ofta Brumma med att försöka känga till dom som inte håller med.

Jag vet inte hur mycket Kritik Brumma har fått tagit för det...

Har inget emot alls att man inte håller med. Tvärtom faktiskt.

Men när ngn spelar översittare eller det uppstår en mobb så ja, då har jag svårt att vara tyst.

Den "kritik" jag fått ta för att jag ifrågasätter översitteri kommer vanligtvis från anonyma människor som har svårt för att bli ifrågasatta. Helt ärligt bryr jag mig inte om deras åsikter.

Om jag tar åt mig några åsikter är det snarare de som kommer från dem som kan ta en diskussion utan att börja sparöka på andra. Som faktiskt läser VAD man skriver istället för att läsa in egna förutfattade meningar och från dem som har vettiga svar på en diskussion.
  • Brumma
    Anonym (Ellie) skrev 2016-05-25 21:25:40 följande:

Trots att du påstår dig inte vara emot olika åsikter i en diskussion har du för vana vid det här laget att gång på gång starta OT diskussion (tjafs) med dom som ej tycker som dig,även om dom besitter kunskaper och erfarenheter i ett ämne som du saknar.

Det är dessa saker som jag vänder mig mot hos dig.

(inte hur du är som person i övrigt)

Ibland hamnar jag i diskussion med änniskur som har mer kunskap än mig. Då tackar jag vanligtvis för informationen och är glad över att ha lärt mig något nytt.

Om någon däremot påstår sig veta något men inte kan visa på fakta har jag lite svårare att tro dem .Åsikter är inte samma sak som kunskap :)

Som sagt - åsikter är roligast när man INTE har samma. Det blir inte så mycket diskussion annars. Det är snarare hur åsikterna presenteras som jag ibland sätter mig emot.
  • Brumma
    Ess skrev 2016-05-26 14:11:26 följande:

Precis som (A) så har jag aldrig sett några sådana bilder hos någon. Att påstå att det är pga min låga ålder funkar inte, som hen gjorde mot(A).

Anledningen att jag inte sett dem var att det nog var olika var man bor..

Tror snarare att det betor på vilken inredningsstil ens bekantskapskrets har.
  • Brumma
    Anonym (Ellie4) skrev 2016-05-26 16:04:22 följande:

Ha,ha!

Så du tycker att bb bilder på ens eget barn/egna barn räknas som " vilken inredningsstil ens bekantskapskret har?"

Ja. Vissa vill ha sådana bilder uppe. Andra inte.
  • Brumma
    Påven Johanna skrev 2016-05-27 07:20:57 följande:

Det har inte jag heller gjort. Men efter att med egna ögon ha sett väggord, övrig dålig smak samt tvingats inse att det finns människor som bara vill ha bilder av den "lilla familjen" uppsatta på väggarna (bilder på bonusbarn ej önskvärda) så ser jag ingen anledning att tvivla på att det också finns drivor av BB-bilder runt om i landet som av innehavarna till dessa bilder anses pryda väggarna. 

Jag tvivlar inte heller på att det finns massor av sådana bilder uppsatta. Men påståendet gällde att det fanns BB-bilder på väggen i vardagsrummet i DE FLESTA hem. Och DET håller jag däremot inte för troligt.
  • Brumma
    Anonym (Tina) skrev 2016-05-27 09:23:57 följande:

Det är nog ingen mer än du som läser in att det påstås BB-bilder finns i de flesta hem!

Du menar att jag har förmågan att läsa vad som skrivs?

Om någon uttryckligen skriver "De flesta har bb-bilden inramad på väggen i vardagsrummet, gifta eller skilda har ingen betydelse." så får man väl utgå från att det är precis vad personen menar?

Eller hur tänker du att man ska tolka det?
    Anonym (Märkligt) skrev 2016-05-25 19:53:51 följande:

Har du sett UBOS, trollboken?

Tänker på den fladdrande boken... den som trycker upp foton i ansiktet på dig. Kanske? Eller?

De flesta har bb-bilden inramad på väggen i vardagsrummet, gifta eller skilda har ingen betydelse.

• Brumma
    Ess skrev 2016-05-27 11:25:03 följande:

För att gå över till statyn som tråden handlar om, släng skiten. Du har själv skrivit att din sambo inte bryr sig om den, och hade exet velat ha den så hade hon tagit den i bodelningen. 

Skänk den till en biståndsloppis, någon annan kan kanske behöva en billig bröllops present åt nån.

Det är bättre att flytta till ett gemensamt boende för då åker sådana saker av sig självt liksom, plus att man inreder hemmet tillsammans för att smaken ska passa båda.

Håller definitivt med om det sista stycket (även det första men det sista tål att tryckas på).

Det blir sällan bra att flytta in i ngn annans hem. Speciellt inte om det hemmet delats av en respektive så till den grad att inredning osv är mestadels.någon annans. Det blir lätt så att man känner sig som en inneboende och ibte vågar sätta sitt avtryck på inredningen.

Bättre då att flytta till nytt eller - om man måste bo kvar - blås ut hela hemmet och inred tillsammans med gemensamma saker.
  • Brumma
    Anonym (Tina) skrev 2016-05-27 12:14:39 följande:

I och med att jag tycker att ts ger ett ganska så svartsjuksjukt intryck här i tråden kan det vara som så att han inte vågar säga rakt ut till ts att han egentligen vill behålla den.

Jag tycker även att det förstärks av svärmoderns pik.

Tycker nog det snarare låter som om han faktiskt inte bryr sig och att den bara "blivit kvar".

Det blir ju lätt så att man blir lite blind för hur hemmet ser ut ibland :)

Oavsett så är det knappast svärmoderns sak att pika om. Förhoppningsvis har hon uppfostrat en säker son som klarar av att stå upp för sin egen sak. Och om hon ibte gjort det är det ksnske läge att låta honom klara sig själv i sitt eget hem med den sambo han själv valt ;)
    Anonym (Nr 2) skrev 2016-05-24 12:35:55 följande:

Det kvittar för honom om det är framme eller inte. Det symboliserar ett äktenskap där han blev lämnad och där hon behandlade honom som skiten under hennes skor när dom separerade.

Det var sambons syster som gav dom den.

Svar på tråden Är jag en hemsk människa?