• Anonym (öh)

Är jag en hemsk människa?

Anonym (A) skrev 2016-05-24 22:58:54 följande:
    Ja, vardagsrummet hade varit en perfekt plats för fotoalbumet om min sambo fortfarande levde med mamman till hans barn!

Men eftersom det inte längre är så, så ser jag inte meningen med att någon annans fotoalbum ska ligga i mitt (vårt) vardagsrum. Jag vill inte ha det där och skulle aldrig någonsin acceptera det. I mitt hem!?

Som sagt, är det för barnets skull viktigt så kan barnet förvara det hos sin mamma, eller i sitt eget rum eller något. Men för allmän beskådan i ett hem som jag lever i, dit jag tar min familj, släkt och vänner? Det är helt uteslutet.
    Och om mamman har en sambo eller äkta make som resonerar som du så blir det inga foton alls som kommer utanför ungens tröskel. Hen får sitta i skrubben utan fönster under trappan och bläddra i albumet. Tyst så att styvföräldrarna inte störs av bladens prasslande. 
  • Anonym (öh)
    Anonym (A) skrev 2016-05-24 23:04:39 följande:
    Barnet får disponera sin tid som hen vill. Vill barnet hemma hos sin mamma sitta och titta i familjealbum så får barnet göra det, inte bryr väl jag mig i det. Barnet kan sitta i sitt rum och titta på familjealbum, bäst hen vill. Barnet skadas inte över att inte få ha sin lilla familjs familjealbum i mitt vardagsrum.
    Men att du brer ut dig över hemmet med pryttlar och what not får ungen förstås bara tugga i sig. Trist att en del barn har så flata farsor som låter sig toppridas av osäkra jäntor.
  • Anonym (öh)
    Anonym (A) skrev 2016-05-24 23:06:10 följande:
    Eller i sitt rum. Går alldeles utmärkt.
    Hålls du i ditt rum med din skit?
  • Anonym (öh)
    Anonym (A) skrev 2016-05-24 23:08:28 följande:
    Jag har personliga ägodelar i mitt och sambons sovrum. Barnets rum är barnets rum och vårt sovrum är vårt sovrum. I resten av huset så finns möbler och dylikt som jag och barnets pappa köpt. 
    Jo, så är det nog säkert. 
Svar på tråden Är jag en hemsk människa?