Nej jag vill inte ha ditt barn på köpet..
Men måste verkligen allt vara svart eller vitt?
I vårt hem tar vi gemensamt ansvar för hushållet, även barnen givetvis. Det här är allas hem.
Det finns andra sätt att ta ansvar för egna barnen tex juridiskt och ekonomiskt. Vilket jag förutsätter att alla faktiskt gör.
En man/kvinna som inte kan uppfostra sina barn till att ta gemensamt ansvar i hemmet, den borde skämmas.
Och som partner skulle jag skämmas över att ens tänka tanken att inte vika en barntröja eller ta bort ett smutsigt glas från barnrummet. Det är väl allas hem och samma gemensamma ansvar?
Nya partners gnäller över egoism men vem är egentligen mest ego ? " jag först och det här är bara mitt och allt annat skiter jag i "
Problemet är att det är alltför ofta en rejäl snedfördelning, för det du rabblar upp, det är ofta en typisk kvinnosyssla, det visar varenda undersökning, att kvinnor tar större del av hemmets sysslor.
Och jag läser gång på gång, tråd efter tråd, hur det sakta men säkert har blivit så att den nya kvinnan mer och mer blir hushållerska och barnpiga.
Så jag tror det är än viktigare att man är "tuffare" som ny kvinna, än som en ny man.
Så jag tror faktiskt att glaset och barntröjan är viktigare än vad man tror. Ja, sanningen är ofta att man får "tvinga" pappan att ta det ansvar som han bör göra. Jag har varit tuff redan från början och tack vare detta, så har inget ansvar smugit över till mig.