Nej jag vill inte ha ditt barn på köpet..
Tycker det är självklart att det skall funka mellan mina barn och en eventuell ny partner. INTE för att jag skulle vilja ha en ny pappa till mina barn eller någon att dela ansvaret med utanutan för att jag inte anser det bra för någon att leva med människor man inte trivs med.
Jag väljer ju själv bort sådana människor i mitt liv så gott jag kan - varför i hela friden skulle jag utsätta mina barn för en människa som inte tycker om dem.
Jag förstår inte heller hur man som vuxen människa kan tänka sig att leva i en relation med någon som har hemmaboende barn om man inte kommer bra överens med barnen. Och nej, jag pratar inte om att man måste älska barnen eller att barnen måste älska den nya, men kunna uppskatta varandras sällskap iallafall.
Min man hade aldrig fortsatt vårt förhållande om jag o dottern inte funkat ihop. Å andra sidan hade inte heller jag valt att bli mer seriös om jag inte gillat hans dotter.
TS - helt ärligt låter det som om du borde satsa på en partner som inte har hemmavarande barn..