Inlägg från: Anonym (singel och fattar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (singel och fattar)

Nej jag vill inte ha ditt barn på köpet..

För mig som singel och barnfri är det fullständigt självklart att en partner med barn prioriterar dem först. Allt annat vore omoget och därmed icke attraktivt. Står man inte ut med det får man dejta barnfria. Easy piecy!

Anonym (wellpapp) skrev 2016-05-23 19:33:00 följande:

Well.. Det där är en inställning som ändras med tiden..

När man som jag är 40+ är de flesta ensamstående föräldrar. Och den åldern vill man INTE ha singlar utan barn. För oftast är de singel och barnlös av en anledning och ja tänk resten själv..

Den förutfattade meningen var nog inte helt genomtänkt och förefaller inte heller så mogen eller attraktiv. Varför döma andra på det viset? Varför inte öppna upp sig för att andra har en annan livshistoria?
    Anonym (shit!) skrev 2016-05-23 20:09:54 följande:

Ja. Och är man barnlös i den åldern så har man inte en susning hur man umgås med barn. Jag skulle själv inte dejta någon utan barn. Enbart om jag var barnlös själv. Vilket jag inte är.

Har man ingen susning? Tror att du inte har en susning om andra människor som valt eller tvingats leva ett annat slags liv. Fördomsfull much? Själv jobbar jag med barn och umgås flitigt med kompisar som har barn i skiftande åldrar och de verkar gilla mig... Upplever inlägget ogenomtänkt. Jag vet att jag inte är ensam då jag har flera barnfria i mitt umgänge.
    Fjäril kär skrev 2016-05-24 07:17:00 följande:

Fast man kan jobba med barn och ändå inte ha en susning om hur det verkligen är på ett privat hemmaplan tillsammans med en partner/förälder. Även om barn gillar dig betyder det inte att det skulle funka i ditt privata liv.

Så hur var det nu.. De utan barn vet bäst? Fördomar eh?.,

Åsikten som uttrycktes var att man som barnlös (barnfri) inte vet hur man umgås med barn. Klart att man kan veta det utan att ha egna barn. Jag har varit bonusmamma och vet också hur det är att leva med barn. Du (eller nån annan) uttryckte sig fördomsfullt mot människor utan barn. Jag har aldrig sagt att barnlösa vet bäst, det påståendet kommer från dig.

Folk har uppenbarligen många åsikter om ämnet. Jag är förbluffad över hur många som är svart-vita i sitt tänk. Livet blir ju sällan exakt som man tänkt sig och ibland får man bara följa med i vad som erbjuds i livets lotteri: kärlek, barn, inte barn, skilsmässa, nya kärlekar, fler barn osv. Man ska inte anpassa ihjäl sig men nog går mycket av livet ut på att kompromissa?

Svar på tråden Nej jag vill inte ha ditt barn på köpet..