Inlägg från: Anonym (hehe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hehe)

Nej jag vill inte ha ditt barn på köpet..

Anonym (wellpapp) skrev 2016-05-24 07:00:12 följande:
    Förutfattad mening?

De som är 40+ och barnlös är antingen karriärister eller också ofrivilligt singel och desperat. Antingen efter sex eller barn.

Det är varken förutfattad mening eller raketforskning. Utan som det är.
    Jasså, har du källa på det eller?

Din omgivning är nödvändigtvis inte representativ för resten av världen.

Det finns människor som inte vill ha barn. Inga konstigheter. De är inte desperata eller nödvändigtvis "karriärister" för det.
  • Anonym (hehe)
    Anonym (m) skrev 2016-05-25 08:25:08 följande:
    Men om det gemensamma hemmet endast sköts av den ena föräldern? Som jag sa så vek jag, i början av vår relation, gladeligen allas tvätt utan att mena att jag inte ska vika barnets tvätt för att barnet inte är mitt MEN när jag märkte att min man aldrig gjorde detsamma så slutade jag. Han tycker det är knäppt, varför viker jag inte allas tvätt, undrar han. Jag sa till honom att när du börjar ta lika mycket ansvar som jag och självmant tvättar, städar, viker tvätt osv så kommer jag GLADELIGEN även börja vika er tvätt igen. Men nu har det gått, ja, åtminstone ett år, och han har inte tagit handen ur och ansträngt sig på den punkten så då upplever jag att jag kan förvalta min tid på ett bättre sätt än att lägga massa kvällar på att stå och vika tvätt åt TVÅ barn. Men gud vad hemsk jag är som kvinna och styvmorsa att jag inte förstår min plats i hemmet, eller vart vill du komma?
    Jag förstår inte hur folk inte kan förstå dig. 

Jag tycker inte alls att det är fel att du inte städar efter din man och barnet. 

Om det t ex bara hade varit du och din man som bodde ihop så är det väl inte konstigt att bara städa efter sig själv och låta honom leva i skiten på de ställen som bara är hans.

Om det bara hade varit barnet och han så hade de båda levt i skit. Nu har de iaf rena gemensamma ytor.

Varför ska du städa efter andra? Nu gör du visserligen redan det dessutom, inte ska du behöva göra ännu mer.
Svar på tråden Nej jag vill inte ha ditt barn på köpet..