Inlägg från: TanganyikaIka |Visa alla inlägg
  • TanganyikaIka

Nej jag vill inte ha ditt barn på köpet..

Och jag är kräksjuk på vuxna individer som inte förstår att relationen mellan föräldrar-barn bör vara starkare än den mellan två vuxna individer annars är det osunt. Fattar man inte det ska man hålla sig ifrån människor med barn. 

• TanganyikaIka

Varför välja? Jo för att barnen kan inte välja och styra sitt eget liv utan är utlämnade till oss vuxna. Vilka ska de lita på om vi inte är där och prioriterar dem? 
    Ifall min partner inte accepterar att mina barn går först och min partner sen, då ska vi inte ha varandra och om min partner inte prioriterar sina barn före mig, då är han ingenting att ha för mig. Barn kan inte välja. Det kan vuxna. Att inte prioritera barnen först är inte sunt anser jag. Barn är värnlösa. Innebär inte att de alltid har rätt men deras behov är först, våra sedan. 

• TanganyikaIka
    sextiotalist skrev 2016-05-24 15:19:48 följande:
    Håller inte med dig alls. Min son är på väg att lämna boet (kommer göra det i höst), min sambo och jag har planer på att leva många år tillsammans.
    Jag har väldigt starka band till min sambo, även band till min son, men allt eftersom han blir äldre, så blir banden helt annorlunda och faktiskt inte så starka längre, navelsträngen kommer klippas av totalt inom kort och vi är inte alls lika viktiga längre.
    När han en gång hittar sin livskamrat, så förutsätter jag att de banden han bygger med henne är betydligt starkare än de banden han har till sina föräldrar.
    Jag tycker det är osunt att man inte kan se skillnad på en vuxenrelation med en förälder-barn-relation.
    Men det är nåt helt annat. Vuxna barn är vuxna barn. Men små barn som fortfarande har sina föräldrar närvarande där ska barnen gå före allt annat.
Svar på tråden Nej jag vill inte ha ditt barn på köpet..