När börja ta hänsyn till barnets vilja?
Eftersom mamman inte har samma chans att skjutsa så hade det blivit vh hos henne?
Jag hade inte börjat dra i beondet nu, med tanke på att han utslaget bor nästan 50/50. Precis som du skriver så drar det så mycket med sig att han inte riktigt kan ta in det ännu. Då måste han ju va hos er även när pappan jobbar. Eftersom han är ledig mycket så antar jag att han jobbar borta eller i alla fall väldigt mycket när det är arbetstid. Då blir det ju du som får ansvaret för barnet under den perioden.
Som sagt så hade jag låtit det va.
Hur mycket barnet skulle vara hos henne vet jag inte. Hon jobbar skift så hon är ju ledig en del mitt i veckorna också men det blir såklart krångligt för henne att skjutsa. Hon skulle inte vara speciellt sugen på det.
Att jag skulle få ta hand om barnet när min man jobbar har jag inga problem med. Jag har också ett barn sedan tidigare och barnen är mycket med varandra när han är här.
Han har fler kompisar här (gångavstånd) än bara mitt barn, vilket också bidrar till att han vill vara här mer. Han säger att han vill gå i samma skola som mitt barn men det är inget vi "spinner vidare på" så att säga.
Mest för att vi inte vill att han ska säga saker till sin mamma så hon blir upprörd.