Våran pappa struntar i oss barn :(
Fast ingen utan en extremt stor inkomst och förmögenhet får blancolån på 500 000 eler 800 000totalt... Att sätta sprätt på 100 000 per månad låter inte trovärdigt.
Fast ingen utan en extremt stor inkomst och förmögenhet får blancolån på 500 000 eler 800 000totalt... Att sätta sprätt på 100 000 per månad låter inte trovärdigt.
Och trots han dåliga ekonomi så kräver ni dyra presenter ( några hundralappar dög ju inte) och kräver att han ska vara med och anordna och betala för era födelsedagsfester....
Klart det inte är huslån då huset är sålt. Då lägger man om lånen till blancolån. Eller menar du helt plötsligt att det inte var pga huset skulden de har gemensamt kom ifrån längre?
Fast du återkommer ju till art det var just huslånet upprepade gånger.
Rättvisetänk mellan vuxna barn och yngre barn går liksom bort. Ni är VUXNA.
Jag har två små barn och en tonårig bonusdotter. Kan ju säga att presenterna varierat väldigt mycket och att ge exakt samma summa är ju bara löjligt. Man har olika önskningar och behov helt enkelt.
Tyvärr. Hur dåligt det än är av er pappa att inte ta sitt ansvar för er relation så kommer detta tillbaka om och om igen och omöjliggör att känna för er en längre tid. Det landar i samma sak hela tiden - ni är VUXNA! Rättvisetänk på kronan gällande presenter?!?!!
Jag undrar faktiskt lite om er pappa är medveten om detta och att det är en av anledningarna till att han drar sig undan?
Nej absolut inte :)
Men synsättet "om vi bara får 50:- ska ingen annan få mer" känns lite (mycket) sniket. Tänker att det kan vara lite avtrubbande och kännas väldigt otacksamt. Som om ni vill ha honom i ert liv för att få saker.
Jag säger inte att det ÄR så, men att det inte är ett speciellt attraktivt drag att se hos sina vuxna barn. Att ksnske ibte känna sig efterlängtad om man inte kommer med dyra presenter..
På många låter det som att det är vårat fel att inte pappa besöker oss och jag menar inte att han måste komma dit som vi bor och hur vi kan veta om hans lån är för att han berättade det själv för en månad sen han tog kontakten själv då och berättade om att vi barn inte kunde få något av honom för han skulle fixa till sin ekonomi det var sista gången han hörde av sig och nej mamma är inte nära att hamna hos kronofogden för hon betalar lånet som hon och pappa har mamma har sagt att om pappa vill komma till lägenheten så kan hon gå till någon vän så pappa och vi får träffas själva om han nu vill komma Så sluta skylla på oss och mamma för att pappa inte besöker oss
Ts det är familjeliv i ett nötskal. Vad än ts skriver så är det alltid hans/hennes fel och folk ska trycka ner ännu lite till.
Ingen som har hävdat i denna tråden att det är ERT fel och skyller på er.
1)Det som är märkligt är att ingen har gjort det. Jag har inte hittat en enda som skyller på er och er mamma över att pappan inte besöker er och att det skulle vara ert fel.
Vad får du det ifrån?
Jag läser och letar och hittar inget.
2) Det som där emot sägs är att ni är VUXNA nu, myndiga med vuxenansvar med var allt det innebär i praktiken, och då är det lika mycket ert ansvar att försöka hålla kontakten med pappan, som pappan skall hålla med er.
Det är en signifikant skillnad mellan 1 och 2.
Och skall man se till det hela så är många rörande överens om också att din pappa beter sig som en ren skitstövel som inte kommer ned på studenten när det är dags för 18åringen att ta den.
Den här tråden förbryllar mig. Är ni verkligen 18, 20 och 21 (var det dessa åldrar?)? Varför pluggar/jobbar ni inte och flyttar hemifrån? Varför så stort fokus på vad som händer mellan era föräldrar och att ett annat barn/ungdom får materiella saker, ni har egna liv att leva och mycket viktigare saker att tänka på?
Låter så skumt och känslan jag får är att ni egentligen är mycket yngre än vad som sagts.