Inlägg från: Anonym (Oroliga och ledsna barn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Oroliga och ledsna barn)

Våran pappa struntar i oss barn :(

Anonym (Sanningen.) skrev 2016-05-23 20:45:25 följande:

Fast ingen utan en extremt stor inkomst och förmögenhet får blancolån på 500 000 eler 800 000totalt... Att sätta sprätt på 100 000 per månad låter inte trovärdigt.

Vi tycker också det är helt sjukt men han har fått dom och santander, Forex, blustepp och andra ställen kollar tydligen inte upp allt och när ett av mina syskon pratade med honom så sa han att han inte får mera på såna ställen heller vilket är bra
    Jw83 skrev 2016-05-23 20:54:41 följande:

Och trots han dåliga ekonomi så kräver ni dyra presenter ( några hundralappar dög ju inte) och kräver att han ska vara med och anordna och betala för era födelsedagsfester....

Vi tycker det ska vara rättvist så om vi kanske får 50 kr så ska inte nån ha något mera sen vill inte jag och mina syskon ha något för lånade pengar och nej vi har inte krävt att han ska vara med och anordna fester det vi önskat är att han ska kunna komma.
    Anonym (Vienna) skrev 2016-05-23 21:20:55 följande:

Klart det inte är huslån då huset är sålt. Då lägger man om lånen till blancolån. Eller menar du helt plötsligt att det inte var pga huset skulden de har gemensamt kom ifrån längre?

Det var och är en annan skuld som pappa och mamma har tillsammans och har inget med huslånet att göra men det lånet dom har tillsammans är inte så stort som lånen pappa har själv. Fick reda på nyss att pappa är dömd i tingsrätten också :( Tankar i huvudet nu är vad? Varför? Hur? Och tänker ja jag vet inte vad och gråter, pappa var altid glad förut och på somrarna satt vi tillsammans och grillade korv nu snurrar allt för detta är inte pappa han skulle aldrig bryta mot någon lag :( Usch
    Brumma skrev 2016-05-23 21:43:46 följande:

Fast du återkommer ju till art det var just huslånet upprepade gånger.

Då skrev jag fel sorry :( Det som dom använde det lånet till var att renovera huset
    Brumma skrev 2016-05-23 21:39:25 följande:

Rättvisetänk mellan vuxna barn och yngre barn går liksom bort. Ni är VUXNA.

Jag har två små barn och en tonårig bonusdotter. Kan ju säga att presenterna varierat väldigt mycket och att ge exakt samma summa är ju bara löjligt. Man har olika önskningar och behov helt enkelt.

Tyvärr. Hur dåligt det än är av er pappa att inte ta sitt ansvar för er relation så kommer detta tillbaka om och om igen och omöjliggör att känna för er en längre tid. Det landar i samma sak hela tiden - ni är VUXNA! Rättvisetänk på kronan gällande presenter?!?!!

Jag undrar faktiskt lite om er pappa är medveten om detta och att det är en av anledningarna till att han drar sig undan?

Ok menar du att han drar sig undan för att vi är vuxna? Orkar inte tänka så mycket nu pga det som hänt den senaste timmen :(
    Brumma skrev 2016-05-23 22:08:41 följande:

Nej absolut inte :)

Men synsättet "om vi bara får 50:- ska ingen annan få mer" känns lite (mycket) sniket. Tänker att det kan vara lite avtrubbande och kännas väldigt otacksamt. Som om ni vill ha honom i ert liv för att få saker.

Jag säger inte att det ÄR så, men att det inte är ett speciellt attraktivt drag att se hos sina vuxna barn. Att ksnske ibte känna sig efterlängtad om man inte kommer med dyra presenter..

Vi struntar i om det kostar 1 kr och som jag skrivit så är det rättvisa vi vill ha men framför allt det vi vill är att pappa inte ska glömma att vi finns (vi finns för honom om han vill) och det tycker vi är viktigare än presenter sen ok om han köper till henne och hennes barn det är upp till honom. Nu ska jag gå ut och gå och rensa tankarna från beskedet vi fick i kväll :( Tack för alla råd och tankar.

På många låter det som att det är vårat fel att inte pappa besöker oss och jag menar inte att han måste komma dit som vi bor och hur vi kan veta om hans lån är för att han berättade det själv för en månad sen han tog kontakten själv då och berättade om att vi barn inte kunde få något av honom för han skulle fixa till sin ekonomi det var sista gången han hörde av sig och nej mamma är inte nära att hamna hos kronofogden för hon betalar lånet som hon och pappa har mamma har sagt att om pappa vill komma till lägenheten så kan hon gå till någon vän så pappa och vi får träffas själva om han nu vill komma Så sluta skylla på oss och mamma för att pappa inte besöker oss

Anonym (S) skrev 2016-05-24 08:47:32 följande:

Ts det är familjeliv i ett nötskal. Vad än ts skriver så är det alltid hans/hennes fel och folk ska trycka ner ännu lite till.

Tydligen :( Jag hoppas att pappa kommer när mitt syskon tar studenten även om mamma är med men det är inte bara mamma som kommer att vara med för farmor och farfar och mina andra syskon kommer också att vara där.
    EnAnonumius skrev 2016-05-24 10:33:52 följande:

Ingen som har hävdat i denna tråden att det är ERT fel och skyller på er.

1)Det som är märkligt är att ingen har gjort det. Jag har inte hittat en enda som skyller på er och er mamma över att pappan inte besöker er och att det skulle vara ert fel.

Vad får du det ifrån?

Jag läser och letar och hittar inget.

2) Det som där emot sägs är att ni är VUXNA nu, myndiga med vuxenansvar med var allt det innebär i praktiken, och då är det lika mycket ert ansvar att försöka hålla kontakten med pappan, som pappan skall hålla med er. 

Det är en signifikant skillnad mellan 1 och 2. 

Och skall man se till det hela så är många rörande överens om också att din pappa beter sig som en ren skitstövel som inte kommer ned på studenten när det är dags för 18åringen att ta den.

Det kändes så bara och vi har försökt att prata med pappa men han lyssnar inte vi vill att han ska ordna upp sin ekonomi blev bara besviken när vi såg att han köpt till hennes barn men det är upp till honom men vi känner oss allmänt bortvalda bortglömda av honom och det har egentligen inget med presenter att göra och vi hoppas han kommer på studenten
    Anonym (Wtf) skrev 2016-05-24 10:44:22 följande:

Den här tråden förbryllar mig. Är ni verkligen 18, 20 och 21 (var det dessa åldrar?)? Varför pluggar/jobbar ni inte och flyttar hemifrån? Varför så stort fokus på vad som händer mellan era föräldrar och att ett annat barn/ungdom får materiella saker, ni har egna liv att leva och mycket viktigare saker att tänka på?

Låter så skumt och känslan jag får är att ni egentligen är mycket yngre än vad som sagts.

Vi pluggar alla 3 och idag har jag varit på arbetsinformation och börjar jobba 13/6
Svar på tråden Våran pappa struntar i oss barn :(