Inlägg från: Anonym (Vienna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vienna)

Våran pappa struntar i oss barn :(

Anonym (Oroliga och ledsna barn) skrev 2016-05-23 13:35:39 följande:
    Det är så att pappa och mamma har ett lån tillsammans och det är det som mamma får betala för pappa har sagt att han inte har pengar till det lånet.
    Mamma betalar för hon vill inte hamna hos kronofogden.
    Vi är absolut inte bortskämda.
    Är det lån på huset som hon bor kvar i? 
  • Anonym (Vienna)
    Anonym (Oroliga och ledsna barn) skrev 2016-05-23 13:47:47 följande:
    Det är lån på hus fast huset är sålt så ingen av oss bor där.
    Hur lyckas man gå med förlust på hus idag? Drömmer
  • Anonym (Vienna)
    Anonym (Oroliga och ledsna barn) skrev 2016-05-23 14:28:52 följande:

För att pappa ville sälja fort, mamma ville vänta lite så att det inte skulle bli några skulder kvar vi alla försökte prata med honom men han lyssnade inte :(

Hur kunde banken gå med på försäljningen? Låter märkligt. Dom brukar säga nej om man har dålig ekonomi å stora skulder eftersom fastigheten är ju deras säkerhet
  • Anonym (Vienna)
    Anonym (Vienna) skrev 2016-05-23 16:17:24 följande:

Hur kunde banken gå med på försäljningen? Låter märkligt. Dom brukar säga nej om man har dålig ekonomi å stora skulder eftersom fastigheten är ju deras säkerhet

Banken brukar alltså säga nej till försäljningar med stora förluster om man har dålig ekonomi. Å då kan man helt enkelt inte sälja, om man inte kan hosta fram pengar att lösa lånen med som finns på fastigheten. Så nått stämmer inte. Antingen var d inte en speciellt stor förlust alt så har både din mamma å din pappa god ekonomi. ( dock har du ju tidigare skrivit att din pappa har skulder på 800.000 å då blir jag än mer övertygad att du inte är sanningsenligt för ingen bank skulle gått med att lägga ett stort blancolån på en sådan skuldsatt människa utan säkerhet)
  • Anonym (Vienna)
    Anonym (Oroliga och ledsna barn) skrev 2016-05-23 16:27:37 följande:

Jag får lite drygt 2500 i månaden om jag hade fått drygt 9000 då hade jag hjälp till med hyran mina hygienartiklar betalar jag själv och även buss och köper begagnad litteratur när jag kan för att snåla och är inte ute och festar eller köper onödig saker.

Då pluggar du inte på heltid alt inte tar ngt studielån utan enbart bidragsdelen, varför? Pluggar du distans borde du väl kunna ha ett extrajobb dessutom.
  • Anonym (Vienna)
    Anonym (Oroliga och ledsna barn) skrev 2016-05-23 18:14:31 följande:

Det var vår pappa som tog beslut om att huset skulle säljas när det gjordes och det är pappa som är skuldsatt över huvudet inte mamma. 

Vi ber er att sluta kasta skit på oss för vi ha inte valt detta.

Vi vill att pappa ska höra av sig någon gång bara eller är det för mycket begärt av oss?

En bank går inte med på att sälja ett hus för mycket mindre än det är belånat om man är skuldsatt upp över öronen......hur stor chans har dom då att få tillbaka sina pengar liksom.....låter osannolikt. Och du har ju sagt innan att din pappa står med på lånen. Så nej det låter inte troligt att det skulle vara en större skuld/ lån kvar.
  • Anonym (Vienna)
    Anonym (Oroliga och ledsna barn) skrev 2016-05-23 19:52:25 följande:

Mamma och pappa ägde halva huset var men mamma hade inget att säga till om när det skulle säljas vi hade familjemöte då och pappa bestämde allt och vi barn vet i stort sett allt men jag skriver inte allt här för det angår ingen.

Det går inte att sälja utan den/ de andra ägarnas samtycke. Dvs alla som äger fastigheten måste skriva på köpekontraktet för att försäljningen skall bli giltig. Man kan stämma i tingsrätten för tvångsförsäljning men det tar lång tid. Och som innan påtalat så säger banken nej om man säljer fastigheten till långt under man har lån på om man inte har god ekonomi men det har ju inte dina föräldrar isa inte pappan, men de kollar på båda som en eftersom dom tillsammans är ansvariga för lånet.
  • Anonym (Vienna)
    Anonym (Sanningen.) skrev 2016-05-23 20:43:01 följande:

Banken kan inte neka dem att sälja, dock blir ev. lån som är kvar blancolån istället för bostadslån.

Klart banken kan neka! Jag jobbar med sådant här och varit med om flera affärer där banken sagt emot, ibland går det att lösa å ibland inte å då kan dom inte sälja. Så dom kan visst neka, det dom nekar är då blancolån. Tror du vem som helst kan gå å ta blancolån? Å nekar dom blancolån kan man inte sälja för man har ju en skuld kopplad på fastigheten. Man kan inte sälja ett hus som är belånat. Man måste lösa inteckningen dvs lånen som finns på fastigheten vid försäljning. Så är man inte kreditvärdig för blancolån kan man de facto tvingas stå kvar med sitt alldeles överbelånade hus!
  • Anonym (Vienna)
    Anonym (Oroliga och ledsna barn) skrev 2016-05-23 20:41:44 följande:

Det är inte huslån dom har kvar utan 1 annat sen har pappa tagit alla andra lån på egen hand. Vet att det kan låta osannolikt att ha så mycket i lån som pappa har och vi önskar att han inte hade dom men nu har han det tyvärr :(

Klart det inte är huslån då huset är sålt. Då lägger man om lånen till blancolån. Eller menar du helt plötsligt att det inte var pga huset skulden de har gemensamt kom ifrån längre?
  • Anonym (Vienna)
    Anonym (Oroliga och ledsna barn) skrev 2016-05-23 21:48:54 följande:

Då skrev jag fel sorry :( Det som dom använde det lånet till var att renovera huset

Man tar vanligtvis inte blancolån för å renovera på huset man utökar sitt bolån. Efter renoveringarna torde huset vara värt det extra dom renoverat för? Hur stort är lånet?
Svar på tråden Våran pappa struntar i oss barn :(