Våran pappa struntar i oss barn :(
Mamma betalar för hon vill inte hamna hos kronofogden.
Vi är absolut inte bortskämda.
För att pappa ville sälja fort, mamma ville vänta lite så att det inte skulle bli några skulder kvar vi alla försökte prata med honom men han lyssnade inte :(
Hur kunde banken gå med på försäljningen? Låter märkligt. Dom brukar säga nej om man har dålig ekonomi å stora skulder eftersom fastigheten är ju deras säkerhet
Jag får lite drygt 2500 i månaden om jag hade fått drygt 9000 då hade jag hjälp till med hyran mina hygienartiklar betalar jag själv och även buss och köper begagnad litteratur när jag kan för att snåla och är inte ute och festar eller köper onödig saker.
Det var vår pappa som tog beslut om att huset skulle säljas när det gjordes och det är pappa som är skuldsatt över huvudet inte mamma.
Vi ber er att sluta kasta skit på oss för vi ha inte valt detta.
Vi vill att pappa ska höra av sig någon gång bara eller är det för mycket begärt av oss?
Mamma och pappa ägde halva huset var men mamma hade inget att säga till om när det skulle säljas vi hade familjemöte då och pappa bestämde allt och vi barn vet i stort sett allt men jag skriver inte allt här för det angår ingen.
Banken kan inte neka dem att sälja, dock blir ev. lån som är kvar blancolån istället för bostadslån.
Det är inte huslån dom har kvar utan 1 annat sen har pappa tagit alla andra lån på egen hand. Vet att det kan låta osannolikt att ha så mycket i lån som pappa har och vi önskar att han inte hade dom men nu har han det tyvärr :(
Då skrev jag fel sorry :( Det som dom använde det lånet till var att renovera huset