sextiotalist skrev 2016-05-23 08:34:08 följande:
Tja, det är det som kallas som vuxen. Dvs de är så vuxna nu att även de kan börja bidra till att bibehålla sin relation till sin pappa.
Om man är så vuxen att man kan rösta, handla på systembolaget, ta körkort, ingå affärskontrakt, gifta sig, en del påstå sig vara så mogna att de kan skaffa egna barn. Då borde man vara så vuxen att man gör sitt för att bibehålla en relation med sin förälder, eller så erkänner man rakt ut, att jag är inte intresserad av en dubbelriktad relation, utan jag vill fortfarande vara barn och mina föräldrar tar hand om mig.
Visserligen anser jag nog att pappan ska uppvakta sitt barn på studenten (men födelsedagar, när man är i den åldern så firar man väl det med sina vänner och fixar festen själv)
Läste du ens vad jag skrev???
Om barnen tar kontakt och vill träffas (vilket de verkar ha gjort). De föreslår att pappan skall komma hem till deras boende hos mamma (som en del tolkar TS inlägg) och han inte vill det -borde inte det ligga på HANS vuxenansvar att föreslå att de skulle träffas på en neutral plats?
Varför kräver du mer ansvar av barnen än deras pappa? Tror du inte att män klarar av att ta sin del av ansvaret för en relation, eller är det bara för att det är barnen från en tidigare relation som hör av sig som det är ok för en förälder att skita i dem?
..och du tycker att pappan NOG skulle uppvakta sitt barn på studenten... Det är alltså inte självklart för dig att han skall ha ska uppvakta? Med tanke på att syskonen är äldre har han ju troligtvis uppvaktat dem på deras studentdag, annars skulle de nog redan ha gett upp tanken på hans deltagande där redan efter mellansyskonets student...
Men bara för att han avslutat relationen med deras mamma så kan han strunta i sitt yngsta barns student?
Sen kan du nog inte ta ditt/din familjs sätt att fira födelsedagar som allenarådande. När jag var i TS ålder hade jag slutat fira födelsedagar över huvud taget medan min väns familj såg varje födelsedag som en chans att samla släkten, så även om DU skulle firat med vänner kanske TS familj har andra vanor.