Inlägg från: Anonym (!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (!)

Våran pappa struntar i oss barn :(

Åh, vad trött jag blir på såna där karlar! Mitt ex gjorde likadant när mina barn var i tonåren. Hans nya hade vuxna barn och det var ju sååå skönt då de kunde gå och ut och roa sig och göra vad de ville ( ja, han sa det rakt ut) . Sen på senare år kom han krypande tillbaka ( när våra barn var vuxna) och då undrade han varför de var så sura?! De umgås idag, dock lite ansträngt. Mitt råd till dig är att klippa kontakten ett tag, tills han hör av sig( det kommer han att göra) och då ska han be om ursäkt. Just nu gör han dig bara illa och sånt behöver du inte. Lycka till, lider med dig!

• Anonym (!)

Men snälla nån! Klaga inte på hur TS skriver! Finns väl annat att tänka på!
    Till TS: Jag funderar över varför din pappa inte vill träffa sina föräldrar, är de osams?
    Du ska självklart inte bjuda eller ens träffa en människa som kallar din mamma för hora, herregud!!
    Det är tråkigt att din pappa ( och kanske även din mamma?) blandar in er i sin ekonomi. Det är verkligen ingenting som ni ska oroa er över, ni har inget ansvar för dem, de är vuxna människor!
    Hur ser er mamma på att ni bor kvar hemma? Tänker på att folk gapar i tråden om att ni ska flytta, det är dock er mamma som bestämmer det. Hon kanske tycker det är skönt att ni bor hemma?
    Hur mycket betalar ni hemma? Jag tänkte på dig och 21-åringen. 18-åringen har väl bara studiebidrag? Betalar er pappa underhåll för 18-åringen? Han är skyldig enligt lag att betala underhåll för sitt barn till och med hon fyller 21 så länge hon går i skolan. Hon kan ansöka själv genom Försäkringskassan. Och strunta i om er pappa inte har råd, han är skyldig enligt lag att göra det.
    Angående relationen med er pappa, jag skrev tidigare i tråden att jag tycker att ni ska klippa bandet ett tag, ni behöver inte honom, hans problem och hans vidriga sambo i ert liv just nu. Säg till honom att han får höra av sig när han vill träffas, UTAN sambon. Lider med dig, har varit i en liknande situation som din mamma och jag betalar fortfarande själv på ett lån som jag och mitt ex tog ( han betalar inte, går på soc. , psykiskt sjuk, alkoholist etc) . Jag har min 22-åring och 20-åring kvar hemma och jag tycker det är mysigt och! JA DE BETALAR HEMMA ( till alla gaphalsar i tråden)

• Anonym (!)
    EnAnonumius skrev 2016-05-25 08:20:20 följande:
    Men snälla du klagar inte att man skall klaga på andra. Hur vore det om du tryckte på "visa endast" under TS och läser ialf TSens inlägg först?

TS betalar inget hemma. Det framgår av hennes inlägg i tråden.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
    Jag har läst hela tråden och tyckte det var oklart om hon betalade hemma eller inte
Svar på tråden Våran pappa struntar i oss barn :(