• Furienna

Bada som tjock

SoulsWillRise skrev 2016-05-30 09:20:42 följande:
    Varför inte? Eller låt mig gissa, du skulle bli lika provocerad av en stol som är anpassad till en fet människa, precis som du blir provocerad av en fet människa? :D hur gör vi med dessa människor som tränar bodybuilding, och som kanske väger 100 kg "bara muskler" som en del säger. Ska vi inte anpassa stolarna efter dom heller då eftersom dom enligt dig väger för mycket? :)
    Jag ska i och för sig tillägga att jag vågar sitta på de flesta stolar. Men det finns en del, som jag undviker för att jag är rädd att de ska gå sönder. Och det har hänt att jag har fastnat i en stol, så det blir lite svårt för mig att ta mig loss från den. Rynkar på näsan
  • Furienna
    SoulsWillRise skrev 2016-05-30 09:31:07 följande:
    Nä precis, och det är ganska tydligt vad dom tycker i den frågan: Bort med dom tjocka och in med dom smala. Skulle inte bli ett dugg förvånad om dom tycker att det är okej för en tjej att väga 40 kg för det är både snyggt och "hälsosamt".
    Tjejer med anorexia kan väga 30 kilo och nästan dö av undernäring. Men ja, allt är visst bättre än att ha överviktig.
  • Furienna
    Anonym (hälsosam) skrev 2016-05-30 10:04:08 följande:
    Det handlar inte om ett smalhetsideal utan om ett hälsoideal. Man behöver inte vara pinnsmal för att vara hälsosam. Men man är/blir oftast normalviktig av att leva hälsosamt.

Sedan sätt dina sjukdomar i perspektiv. Om vi ska vara riktigt krassa orsakar livsstilssjukdomar minst lika mycket lidande som anorexi/bulimi. Folk som dör unga av hjärtinfarkter. Får svårläkta bensår av diabetes. Långtidssjukskrivningar med medföljande depressioner på grund av utanförskap och fattigdom orsakat av fetmaorsakad ledbesvär. Halvsidesförlamning av stroke i tidig medelålder. Inte så kul. Så sluta förhärliga en osund livsstil.
    Jag har inte förhärligat något. Men jag tycker att folk ska sluta lägg sig i min vikt. Det är min sak om jag får alla de där sjukdomarna, inte din.
  • Furienna
    Anonym (hälsosam) skrev 2016-05-30 10:19:31 följande:
    Jag skiter fullständigt i din vikt. Så länge du inte försöker pracka den på oss andra.
    Har jag prackat min vikt på någon? Det var en nyhet för mig...
  • Furienna

Ja, det är som att vissa människor inte fattar att det är svårt att gå ner i vikt. Och till och med att låta bli att gå upp mer. Det är nog så att dessa människor aldrig har haft problem med övervikt själva, och i och med det kan de inte fatta hur vi har det. 

• Furienna

Ja, det var ju någon i tråden som blev hånad till och med när hon gick till gymmet för att träna. De andra ville ju slippa se några "fetton". 

• Furienna

Tackar! Glad

Ja, det är hemskt att först får man höra att man ska gå på gymmet och träna. Och gör man det, så blir det fel i alla fall. Men ja, så är det att vara överviktig. Man får jämt stöta på fördomar och spydigheter. 

• Furienna
    Anonym (badanka) skrev 2016-05-31 01:48:35 följande:
    Om det är så jobbigt, varför går du inte bara ner i vikt då? Eller har du också hormonstörningar?
    Den som inte fattar något ska inte heller uttala sig. Du har tydligen ingen erfarenhet av att vara överviktig, för då skulle du veta att man inte kan gå ner i vikt så där. Kanske det i stället är du, som borde ha lärt dig något av den här tråden. Du visar upp just de fördomar och spydigheter, som jag skrev om i inlägget som du citerade.
  • Furienna
    Anonym (badanka) skrev 2016-05-31 08:28:37 följande:
    Det vet du ingenting om. Jag var överviktig för några år sedan. Jag gick ner 30 kg när jag bestämde mig för det. Helt lätt var det inte, nej, men det gick.
    Och det är förstås du, som är hela världens måttstock?
  • Furienna
    SoulsWillRise skrev 2016-05-31 08:31:18 följande:
    Men allvarligt nu. Om det nu är så hiiiimla lätt att gå ner i vikt, varför gör inte alla det som är överviktiga?

Eller vilken fantasivärld lever du i? The sims där man får skapa sina människor själv och göra dom feta eller smala beroende på vilket humör du är på? Nånstans borde du inse att det inte bara är att gå ner i vikt, för då skulle det som sagt inte funnits några personer med fetma.
    Plus Plus
  • Furienna
    Ordinär Man skrev 2016-06-06 20:05:43 följande:
    Nej, det är klart. Alkoholberoende botas med hårdare tag, matberoende med love.
    Frågan är nog snarare hur man botar fördomsfullhet och självgodhet, för du och Badanka skulle behöva en rejäl dos var av den medicinen. 
  • Furienna
    Anonym (badanka) skrev 2016-06-07 01:26:29 följande:
    Varför är vi fördomsfulla för att vi förespråkar ett hälsosamt leverne och normala kroppar?

Och ja, normal ar fortfarande ett relevant begrepp. Att vara fet är inte normalt, hur mycket ni än skriker att alla är fina på sitt sätt och att alla maste älska sina kroppar som de är. Annars är det "fat shaming". Så idiotiskt begrepp.
    Men du är inget annat än en sorglig figur, som får en kick av att klaga på andra. Jag är nöjd med mig själv, hur mycket du än stör dig på mig. Och nu svarar jag inte mer på dina påhopp.
  • Furienna
    Anonym (ämnesomsättning) skrev 2016-06-07 07:30:47 följande:

Saken är den att du inte kan se det på dem. 

Dessutom så är det väl inte din roll här i världen att döma och bedöma folk?

Varför är du så rädd för att behandla personer med respekt? Är du rädd att du kommer vara värd mindre om du gör det? Att du inser att folk kommer se dig för den du är om du inte trycker ner andra först? 

Tycker synd om dig. Måste vara jobbigt att vara så svag som person. 

Badanka är tydligen en mycket patetisk person, som nu har trakasserat mig i två ytterligare trådar också. Han/hon får tydligen en kick av att göra så. Tragiskt...
  • Furienna
    Gosedjuret skrev 2016-07-23 23:05:30 följande:

Jag tycker ju att du skall sträcka på dig och göra som du vill, alltså att bada klädd som du vill. Är själv en fitnesstjej som väl ser bra ut om man gillar den typen av utseende men jag skulle verkligen inte varken störa mig på någons kroppsform eller hur de har valt att se ut i övrigt, det är inte för mig att ha åsikter om.

Däremot så måste jag erkänna att jag tyvärr kan bli pyttelite trött när jag ser en mullig person som ser ut att vilja gömma sig, det är ju inte så sympatiskt. En lika rund som däremot inte bryr sig alls om vad omvärlden tycker utan är stolt och gillar sig själv är faktiskt rätt coolt. Det är ju lätt att säga men kanske inte lika lätt att genomföra, men jag tror mkt på självacceptans.

Men nu har inte alla ett gott självförtroende, oavsett om de är tjocka eller smala. Det måste du också kunna acceptera.
Svar på tråden Bada som tjock