Amningen fungerar inte
Blev snittad och amningen kom aldrig igång efter det. Kämpade med pump i flera veckor, men gav till sist upp då pumpningen varannan timme förstörde sömnen så totalt att jag var helt utmattad.
Hade ångest över att inte ha lyckats med amningen tills dottern var runt halvåret och jag insåg att de flesta slutat amma vid det laget av en eller annan anledning. Du har kämpat på bra och om någon månad är det mer ovanligt än vanligt att amma. Tycker att MVC/BVC skuldbelägger för mycket kring problem med amning. Det är nog mycket nytt för en nybliven mamma än att man ska behöva känna sig som en dålig mamma när kroppen inte gör som man vill.
Så här i efterhand kan jag inse att vi pga flaskmatningen hade ett väldigt lättskött barn som sov i egen säng, vaknade max en gång per natt då hon blev mätt och nöjd av ersättningen och pappan kunde ta nattmatningen utan problem.
Kan fortfarande känna sorg för att jag inte fick uppleva den där mysiga amningsstunden det pratas om, men tror inte om jag skulle plåga mig på samma sätt om jag hamnade i samma situation igen.