"Vad var det som inte funkade för er med amningen? När fattade du beslutet att sluta amma? Var det känslomässigt jobbigt att sluta amma? Förlåt för många frågor.
Bär honom i ergonomisk sele varje gång han ska sova och fram till att han vaknar så det blir många timmar varje dag."
För mig funkade inte amningen eftersom mjölken inte räckte. Jag tror ärligt talat att det inte stämmer att "alla kan amma". Jag har extremt små bröst, visst blev de större efter förlossningen men det skulle liksom inte få plats de milliliter som krävs på den volymen bröst. Min bebis var jätteduktig och sög på bra och jag pumpade men mjölken fanns inte i tillräcklig mängd. Eftersom jag hade samma upplevelse från första barnet gav jag upp det snabbare denna gång. Mitt minne från första barnet är mycket fyllt av minnen av stress, oro, att barnet var oroligt. Denna gång känns det mycket lugnare och mer harmoniskt nu med flaskan. Jag kan njuta av min bebis och hon får en lugn mamma!
Första barnet försökte jag amma, efter två veckor när han gått ner 400 g sa en barnmorska att vi skulle ge ersättning, då började barnet må bättre (innan dess var det kaos!). Delammade i 6 veckor. Andra barnet gav jag upp amningen efter en vecka. För mig kändes det skönt att slippa försöka amma efter den veckan.