AKUT! Någon som anlitat RiVe Juridska Byrå?
VARNAR OCKSÅ FÖR RIVE JURIDISKA BYRÅ! Jag skickade in en "gratis bedömning" som dom kallar det på sin hemsida. Jag blev uppringd till svar och hade ett samtal på ELVA minuter. Han ville boka in ett möte för att prata mer om vad dom kunde göra osv. Jag gick på det och bokade in ett nästkommande vecka. Senare samma dag avbokade jag mötet. Dagen efter det fick jag ett mejl: Du har blivit debiterad lägsta debitering för ett ärende hos oss. Det är tre arvodetimmar (3x2250kr). JAG SKULLE ALLTSÅ BETALA NÄSTAN 7000 FÖR EN ELVA MINUTERS GRATIS RÅDGIVNING.
Jag tror det säger sig självt vad det är för företag, men är du inte säker så läs på ännu mer om företaget så ser ni vilken bluff dom är.
Något som är mer kul är att läsa sidor som har bra recensioner om företaget, kollar ni noggrannare så ser ni att företaget själva har gjort alla! Namnen är inte namn som finns. Och när jag väl hörde av mig till några "udda" namn så har dom inte hört talas om företaget och inte heller skrivit någon recension. Man kan också se att exempelvis "Anna" som skrivit ett långt utlägg i hur bra rive är har gjort 5-10 andra recensioner bara samma dag där hon recenserat lite vad som helst med max en mening.
Det är skrattretande vilka nötter som tycks jobba där. Men får man inte jobb på en riktig juristfima så får man väl nöja sig med att jobba på ett bluff företag antar jag.