AKUT! Någon som anlitat RiVe Juridska Byrå?
Hej,
Jag kan inte rekommendera någon att anlita RiVe Juridiska Byrå AB, jag har aldrig stött på ett företag med mer tvivelaktiga och oetiska affärsmetoder. RiVe undanhåller viktig information gällande fakturering, de skrämmer och hotar dessutom sina egna klienter. Jag anlitade RiVe i ett enkelt arbetsrättsärende. Jag betalade fullt arvode för juristtjänsterna efter första mötet och efter några dagar fick jag en faktura på drygt 27 000 för resor med privatjet, RiVe hade flugit privatjet för mina pengar utan att nämna detta för mig innan. Jag valde då att avsluta samarbetet med RiVe men ville ha tillbaka en stor del av resefakturan och för de timmar de faktiskt inte lagt ner på mitt fall som jag betalt för. RiVe vill inte betala tillbaka en krona och jag sa då att jag kommer att ta mitt fall vidare till ARN, KO och Google recensioner etc. Då hotade de mig med polisanmälan. Jag har idag en rekommendation från ARN gällande mitt fall att RiVe bör återbetala knappt halva summan av vad jag har betalt. RiVe kommer inte att följa ARNs beslut. Som sagt så kan jag inte rekommendera någon att använda sig av RiVe. Titta på Plus och läs på ARNs och KOs sidor om RiVe, där finns mycket information om detta urusla företag.
Med vänlig hälsning
Malin Jönsson