Inlägg från: K Kalle |Visa alla inlägg
  • K Kalle

Panik!!!! Hur får jag tjockare och friskare hår?

Jag har många hårstrån, men de är sååå tunna. Jag är 40 och jag bävar för vad som kommer att hända när jag kommer in i klimakteriet. Om de blir ännu tunnare kommer de ju knappt att synas.

Det är dålig kvalitet på dem också, sedan i alla fall 10 år tillbaka. Om jag tar ett hårstrå och drar i det så går det av.

Hur ska jag göra för att få bättre kvalitet på håret? Nån som testat nåt och vet?

• Svar på tråden Panik!!!! Hur får jag tjockare och friskare hår?
  • K Kalle
    Ronga skrev 2016-05-16 16:51:26 följande:

Det mest självklara är väl att se över kosten, få i dig mer b vitaminer och protein, då håret består till störst del av(om inte enbart) protein. Sen kan du köpa vitaminer och zink etc från någon hälsobutik. 

Som man kan man faktiskt inte göra så mycket mot håravfall, har du det i generna så är det bara att acceptera, annars kan du slösa tusenlappar på att plantera in nya hårstrån :P

Trots mitt nick är jag kvinna.
  • K Kalle
    Ful Anka skrev 2016-05-16 18:40:51 följande:

Välj andra föräldrar med bättre gener för tjockare friskare hår.

Mamma har bra hår precis som alla i hennes släkt. Jag verkar dessvärre ha ärvt hårkvaliteten på pappas sida.
  • K Kalle
    bullen1984 skrev 2016-05-16 17:26:16 följande:
    Det finns två kosttillskott som fungerar. Det ena är priorin och det andra är selicea. Finns att köpa på apoteket.
    Köp sedan Olaplex och en riktigt fuktgivande inpackning som du kör med 1 gång i veckan. 
    Det är nog allt du kan göra. /frisören
    Tack för tipset. Jag ska testa!

Jag fick nyligen utskrivet både D-vitamin och B-vitamin på recept eftersom jag tydligen har brist på dessa. Det kanske också kan hjälpa. Nu har jag ganska långt hår trots att det är dålig kvalitet på det, men det kommer jag inte att kunna fortsätta ha. När jag klippte mig sist ville jag bara ta det som var slitet, men frisören ville egentligen klippa av allt.
  • K Kalle
    bullen1984 skrev 2016-05-16 17:26:16 följande:
    Det finns två kosttillskott som fungerar. Det ena är priorin och det andra är selicea. Finns att köpa på apoteket.
    Köp sedan Olaplex och en riktigt fuktgivande inpackning som du kör med 1 gång i veckan. 
    Det är nog allt du kan göra. /frisören
    Har du några tips på riktigt fuktgivande inpackningar?
Svar på tråden Panik!!!! Hur får jag tjockare och friskare hår?