• Ess

Hur ska vi skriva på välkomst skylten ute på väggen?

Anonym (!) skrev 2016-05-16 18:22:16 följande:
    Det lär väl barnet märka om du gör skillnad på dina barn som ingår i familjen o hans barn som inte ingår i familjen .
    En familjedag på en djurpark tex då ska bara du o dina barn åka då om han inte ser dina som några i familjen o sen åker han med sina barn
    Det är ju liksom helt självklart hur man gör där. Antingen hade jag åkt själv med mina barn, eller så hade han åkt med och även haft sina barn med sig.
  • Ess

Det stod bara välkommen på vår skylt.
    Men sen på den lilla lappen på ringklockan stod mitt, makens och de gemensamma barnens efternamn.

• Ess
    Anonym (Undrande...) skrev 2016-05-17 13:47:30 följande:

Så det är också fel av oss? Har aldrig relaterat över det tidigare att dom måste stå med på postlådan

Är barnen inte skrivna hos er så är de som skickar brev till dem tvungna att skriva co xxxxxxxx, om de inte skickar det till deras registrerade adress.
  • Ess
    BioBonus skrev 2016-05-17 13:58:24 följande:
    Jag har aldrig reflekterat över att det skulle kunna kopplas till att mitt ex bor hos oss... Brevbäraren måste ju veta var han/hon ska lägga ungarnas post liksom :)
    Men dina barn är väl skrivna hos dig?
    Så deras post bör väl gå till din/er brevlåda.

Vi fick krångel med posten till vårt ena gemensamma barn för ett par år sen. Posten påstod att hon inte fanns skriven på vår adress..............
  • Ess
    Anonym (!) skrev 2016-05-16 23:50:12 följande:
    Så sant . Tycker synd om både barn o pappa
    Varför är det synd om pappan?
    Varför skulle han vilja exets efternamn på dörren?
    Speciellt om det är ett ovanligt efternamn och barnen dessutom inte finns skrivna på adressen. 
    När vi diskuterade vår skylt så var maken tydlig med att han inte på några villkor ville ha exets efternamn på skylten, så antingen bara förnamnen eller som det till slut blev "Välkommen".
    Sen hade vi vårt efternamn på dörrklockan, och våra namn på brevlådan alltså vi som är skrivna på adressen.
  • Ess
    EnAnonumius skrev 2016-05-17 14:55:59 följande:
    Råkade ut för en liknande grej. Fast inte med barn.. Det visade sig att det fanns två adresser (lägenheter) knutna till samma lägenhetsnummer i folkbokföringsregistret.
    Vilket gav en hel del trassel i praktiken, även på ekonomiska plan.

Trist att posten och brevutdelare går enbart på folkbokföringen.. När jag var liten så läste de på kuverten och skickade dem rätt och posten var lika snabb då som idag.
    Då fanns det ju en förklaring, även om det säkert tog ett tag att hitta felet. 
    Men vår dotter var född på denna adressen och har aldrig blivit flyttad eller något, utan rätt som det var så påstod dom att det inte fanns någon med det namnet här.
  • Ess
    EnAnonumius skrev 2016-05-17 15:44:46 följande:
    WTF????? Förvånad
    Alltså den situationen låter ju som en surrealistisk bisarr svart komedi på lågnivå.

Hur lyckas man att tappa bort en person på det sättet? Måste ju vara någon stor klåpare bakom någon datorskärm på posten.
    Maken har jobbat som it support och konstaterat att det finns många som inte ens borde få se en dator, och än mindre röra den.
  • Ess
    EnAnonumius skrev 2016-05-17 19:12:13 följande:
    Är det din make, en av dem,  som lägger in de roliga (men sanna) episoderna på olika siter som berättar om "verkliga händelser som it supporters" råkar ut för?
    Nej, inte vad jag vet i alla fall.
    Men jag kan tänka mig att det är ett outtömligt ämne......
Svar på tråden Hur ska vi skriva på välkomst skylten ute på väggen?