• EnAnonumius

Hur ska vi skriva på välkomst skylten ute på väggen?

Anonym (Undrande...) skrev 2016-05-16 11:00:49 följande:
    Vi har allså tre efternamn och jag vill verkligen inte ha mina bonusbarns efternamn på väggen..
    När jag läser detta,  så poppar DENNA tanke upp.

Du kan skriva på välkomstskylten följande text:

Välkommen till <TS efternamn> där jag exkludera min mans biologiska barn från tidigare förhållande och anser inte att de är en del av familjen.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    FuckGoggleAskMe skrev 2016-05-16 21:59:01 följande:

Eller kanske bara Välkommen! En idé skulle vara att ni får gästerna att känna sig välkomna ändå, utan skylt, men det kanske inte är ett alternativ. Ni kanske behöver en skylt.
    Jag har en poäng om du läser texten i "välkommen" meddelandet jag föreslog till TS.

Sedan var menas med "ni", när du citera mitt inlägg?
  • EnAnonumius
    Anonym (!) skrev 2016-05-16 21:43:18 följande:
    Bästa inlägget idag
    Tack... Glad

• EnAnonumius
    Anonym (A) skrev 2016-05-16 23:03:30 följande:
    Jag skulle aldrig i min vildaste fantasi sätta hans ex efternamn på dörren. Ditt och din mans namn ska stå på dörren, eller också inget namn alls. Att sätta exets namn på ens egen dörr är ju att gå extremt långt. Vem accepterar sånt?
    Det handlar inte om något jävla EX i denna soppan. Det är bara direkt löjligt att ens ta upp det. Det handlar om barn inte något jävla EX.

Det är sambons barn det handlar om från tidigare förhållande. Skall de sota för att det finns några småsinta sippa kärringar som inte hanterar att det är barnen som blir straffade i denna soppa?  Har ni så mycke avsky mot "sambons" EX att ni måste ta ut det direkt på barnen med en tjurighet som "jag vill inte ha EXts namn på dörren". 

Skall man vara så småsint så skall man inte skaffa barn överhuvudtaget tills man växt upp och mognat i stället för att bete sig som en tjurig 5-åting i trotsåldern p.g.a ett efternamn och medvetet exkluderar sambons barn för att "det är ju ett ex efternamn de har".

• EnAnonumius
    Anonym (A) skrev 2016-05-16 23:29:54 följande:
    Vilket är samma sak. Exets namn, exets barn. Exets namn har inte där att göra, oavsett om exets barn bor där ibland eller inte. 
    Barnen är pappans ungar också. Barn blir aldrig enbart "exets barn" bara för att ungarna har exets namn och pappan och hon är separerade och han är ihop med en ny kvinna. 

• EnAnonumius
    Anonym (!) skrev 2016-05-16 23:31:57 följande:
    Så bara för dom har samma efternamn som ett ex kan inte barnens namn stå på dörren ?
    Vissa kvinnor borde faktiskt genomgå en psykologisk utvädring innan de skaffar barn med en man som har barn i ett tidigare förhållande.
    Med tanke på hur omoget  och barnsligt de resonerar om sambon biologiska barn som han har sedan ett tidigare förhållande och medvetet sitter och exkluderar hans barn bara för att de har "mammans namn" och inte "pappans".

• EnAnonumius
    Anonym (!) skrev 2016-05-16 23:50:12 följande:
    Så sant . Tycker synd om både barn o pappa
    Samma här. Gråter
  • EnAnonumius
    Anonym (Undrande...) skrev 2016-05-17 06:50:27 följande:
    Det handlar inte ett dugg om att jag inte ser min sambons barn som vår familj utan att jag helt inte vill ha deras efternamn på min dörr, deras mammas efternamn. 
    Snacka om att straffa ungarna helt. Ja din sambos barn har mammans efternamn och det är ju ungarnas fel att de fick hennes efternamn, ELLER? 

Alltså bara för att ungarna har mammans efternamn så handlar det inte om hans EX det handlar om HANS BARN, Inte din småsinthet och din prestige.  
    Ungarna bad aldrig om att få DET efternamnet, ändå hör man så otroligt småsint lågvattenmärke till förklaring om något EX för att du inte vill ha hans biologiska barns efternamn på dörren.
    Anonym (Undrande...) skrev 2016-05-17 07:10:13 följande:
    Men jag skrev ju med barn och då inkluderar man ju barnen
    "och barn"

Så det skall vara okey att förminska barnen så otroligt mycket, med att bara kalla dem för "barn"?
    Har barnen inget mer värde än så, att bara sedda som "barn" inte som personer/personligheter och fullvärdiga individer som är värda att nämna vid namn på en välkomstskylt om man skall ha en välkomstskylt med namn på. 

• EnAnonumius
    BioBonus skrev 2016-05-17 13:08:11 följande:
    Vi har alla våra namn på brevlådan, inklusive mina barns, som har sin pappas efternamn. Har aldrig reflekterat över att det skulle kopplas till honom, det är ju barnens namn.

Exakt så. Det är barnens namn. Inte något jäkla "EX" namn eller "sambos" (man/kvinna) namn. Skönt att det finn nyktra människor i denna tråden som fattar att efternamnet är knutet till barnet och inte har den småsinta attityden "men det har ju samma namn som EXe,: snyft buhu buhu"

• EnAnonumius
    Ess skrev 2016-05-17 14:16:15 följande:
    Men dina barn är väl skrivna hos dig?
    Så deras post bör väl gå till din/er brevlåda.

Vi fick krångel med posten till vårt ena gemensamma barn för ett par år sen. Posten påstod att hon inte fanns skriven på vår adress..............
    Råkade ut för en liknande grej. Fast inte med barn.. Det visade sig att det fanns två adresser (lägenheter) knutna till samma lägenhetsnummer i folkbokföringsregistret.
    Vilket gav en hel del trassel i praktiken, även på ekonomiska plan.

Trist att posten och brevutdelare går enbart på folkbokföringen.. När jag var liten så läste de på kuverten och skickade dem rätt och posten var lika snabb då som idag.

• EnAnonumius
    Ess skrev 2016-05-17 15:29:18 följande:
    Då fanns det ju en förklaring, även om det säkert tog ett tag att hitta felet. 
    Men vår dotter var född på denna adressen och har aldrig blivit flyttad eller något, utan rätt som det var så påstod dom att det inte fanns någon med det namnet här.
    WTF????? Förvånad
    Alltså den situationen låter ju som en surrealistisk bisarr svart komedi på lågnivå.

Hur lyckas man att tappa bort en person på det sättet? Måste ju vara någon stor klåpare bakom någon datorskärm på posten.
  • EnAnonumius
    Ess skrev 2016-05-17 17:45:47 följande:
    Maken har jobbat som it support och konstaterat att det finns många som inte ens borde få se en dator, och än mindre röra den.
    Är det din make, en av dem,  som lägger in de roliga (men sanna) episoderna på olika siter som berättar om "verkliga händelser som it supporters" råkar ut för?

Svar på tråden Hur ska vi skriva på välkomst skylten ute på väggen?