• Kirenaj68

Hur ska vi skriva på välkomst skylten ute på väggen?

Anonym (Undrande...) skrev 2016-05-16 11:00:49 följande:

Vi har ingen välkomst skylt ute på väggen hemma hos oss och jag vill ha det men vet inte hur vi ska göra riktigt..

Min sambo har ett efternamn, hans två äldre barn har deras mammas efternamn och sen har jag och våra gemensamma barn mitt efternamn. Vi har allså tre efternamn och jag vill verkligen inte ha mina bonusbarns efternamn på väggen..
    Ska man bara vara så tråkigt att skriva välkommen hem till oss och inga namn?

Ja. Har man inga problem i livet kan man ju alltid skaffa sig några...Skriv "Här bor Drutten och Krokodilen med sketungar och annat löst folk. Inträde sker på egen risk. Hjärtligt välkomna." 
  • Kirenaj68
    Anonym (Bra förslag!) skrev 2016-05-17 11:37:23 följande:
    Det här var faktiskt ett riktigt bra och roligt förslag tycker jag!:0D
    Ja. Det muntrar ju upp gästerna om inte annat . Jag har själv en vackert målad träskylt på min ytterdörr med texten "Välkommen" med ett typiskt svenskt landskap med röd stuga med vita knutar, en sjö och lite skog i bakgrunden. En sådan som man hittar på loppis. Det räcker väl? Alla som jag känner vet att jag bor där. Varför skylta det för främlingar? Jag har sett folk ha rena rama släktträd på ytterdörren. Men det är förstås deras ensak. Vad TS beträffar skrev jag inlägget med en viss ironi. Världen håller på att spåra ur och TS våndas över en välkomstskylt.....Folk är verkligen fantastiska bilan
  • Kirenaj68

Märks ibland att Sverige inte har varit i krig sedan 1814. "Välkomstskylt, vad göra? Ska jag eller ska jag inte....bla bla bla".......Ärligt talat: dumskallar...

• Kirenaj68
    Anonym (H) skrev 2016-05-18 01:14:15 följande:

Kom på nu att ordet lantisar kanske är nedsättande. Ber om ursäkt i förhand, det är verkligen inte så jag menade. Dumt av mig!

Vad ber du om ursäkt för? Du använde ju aldrig ordet lantisar i ditt inläggFörvånad
Svar på tråden Hur ska vi skriva på välkomst skylten ute på väggen?