Hur ska vi skriva på välkomst skylten ute på väggen?
Enkelt löst genom att skriva förnamnen bara :)
Enkelt löst genom att skriva förnamnen bara :)
Eller så tar hans barn sedan innan, pappans efternamn som mellannamn. Likaså gör era gemensamma det. Du och gubben gifter er och tar hans efternamn = alla är länkade genom hans efternamn.
Det är ju inte mammans namn utan barnens. Det måste man väl ändå kunna skilja på och sätta sig över? Mina barn har sin pappas efternamn, inte går jag omkring och tänker på honom när jag ser vår brevlåda eller kuvert adresserat till ungarna - det är ju deras namn...
Eller ta förnamnen. Antar att ingen av dem heter något som kan härledas till mamman?
I alternativet "Sara och Kristian med barn" har du med barnen. Och det alternativet (om ni inte vill ha med alla barnens namn tex - det kan bli lite långt) är enligt mig bra. Alla är inkluderade.
I andra alternativet skrev du dock " Välkomna hem till familjen Larsson/Nyberg " - inte några barn nämnda. Däremot enbart era efternamn vilket utesluter hans barn.
Jag hade som sagt skrivit alla förnamnen - barn brukar gilla att sätta sin "stämpel" på saker och iallafall mina barn hade gillat att stå med - med sitt namn - på en sådan skylt :)
Vi har alla våra namn på brevlådan, inklusive mina barns, som har sin pappas efternamn. Har aldrig reflekterat över att det skulle kopplas till honom, det är ju barnens namn.
Så det är också fel av oss? Har aldrig relaterat över det tidigare att dom måste stå med på postlådan