• smulpaj01

Hur ska vi skriva på välkomst skylten ute på väggen?

Anonym (Styvis) skrev 2016-05-16 13:28:29 följande:

Moms=nått man betalar, alltså allt annat än bonus. Momsbarn är ett trevligt utryck myntat av en användare här på fl när hon beskrev sin sambos son. Hon brukade även skita i att duka till sonen vid middagen. Härlig människa!

Ja usch det var en riktigt störd person!
  • smulpaj01
    Anonym (H) skrev 2016-05-16 19:30:11 följande:

Vem var det? Kan ni länka tråden? Låter hemskt.

Hon har skrivit MÅNGA trådar.
  • smulpaj01
    Anonym (Styvis) skrev 2016-05-16 20:09:32 följande:

För att det är samma person som skriver under alla nicken. Har man hängt på fl i några år så lär man sig hur vissa användare skriver efter ett tag. Dessutom skrev hon samma story under alla nicken.Han bor inte där längre.

Även om inte bonusbarnet bor där längre så har hon ju ett par egna ungar som kan fara illa eftersom hon inte är mentalt frisk!
  • smulpaj01
    Brumma skrev 2016-05-17 06:34:46 följande:

Oskar inte läsa igenom allt eftersom det - efter att enbart ha läst sista sidan - verkar vara vilda västern med påhopp, otrevliga inlägg osv.

Men TS - varför inte skriva era förnamn istället?

Här bor Eva, Peter, Anton, Elsa, Sofia och Lars. VÄLKOMNA hem till oss :)

Om inte bonusbarnen tillhör familjen vill nog inte ts ha deras förnamn heller.

Men kanske:

Här bor Eva, Peter, Anton, Elsa och Lars. Varannan vecka hälsar Peters andra ungar på. Välkomna!
  • smulpaj01
    Brumma skrev 2016-05-17 06:45:08 följande:

En stilla undran.

Varför är det så svårt att bara svara på TS fråga - dvs ge förslag utifrån hennes frågeställning - istället för att leka mob från fjortonhundratalet?

Självklart finns det en massa åsikter om att ha - eller inte ha - ett namn som är sammankopplat med ett ex på dörren. Oavsett om det är "rätt eller riktigt" att känna så så är det den känslan TS har. Och hon undrar hur hon kan skriva istället. Hon skriver inte på något sätt att hon tänker utesluta de äldre barnen, bara att hon inte vill ha efternamnet - som de delar med sin mamma - på skylten. Inget annat.

Ge lite konkreta - seriöst menade - alternativ istället. Eller starta en tråd där sådant diskuteras.

För TS egen tråd har ni ju lyckats förstöra ordentligt!

Mitt råd blir att inte ha någon skylt alls utan välkomna gäster iaf!

Jag kan förstår att man inte vill ha tre efternamn på skylten. Skulle vi ha en skylt så skulle det stå sambons efternamn, mitt och mitt barns efternamn och sambons barn som har dubbel efternamn mamman och pappans. Alltså tre ganska långa efternamn. Då hade jag hellre bara skrivit välkommen, men inte pga barnets mamma, det är en tramsig känsla man borde jobbat bort innan man skaffar tre ungar med en pappa till två!
  • smulpaj01
    Anonym (Undrande...) skrev 2016-05-17 06:50:27 följande:

Det handlar inte ett dugg om att jag inte ser min sambons barn som vår familj utan att jag helt inte vill ha deras efternamn på min dörr, deras mammas efternamn. 

Jag frågade om lite råd. Jag tänker och tycker lite såhär, att skriva alla våra förnamn blir väldigt långt.. Vad ser bäst ut annars? Välkommen hem till Sara och Kristian med barn eller Välkomna hem till familjen Larsson/Nyberg (allså våra efternamn)

Nej så kan du inte skriva. Då bör du självklart skriva:

Välkommen hem till familjen Larsson/Nyberg/Karlsson för det är din mans barns hem lika mkt som er andra.
  • smulpaj01
    Anonym (Mini) skrev 2016-05-17 06:49:48 följande:

Så bara för man inte räknar sambons barn till familjen så hatar man dom?? Vilka förutfattade meningar en del har.

Räknar inte sambos barn till min familj men tycker mycket om honom iallafall. Räknar inte heller min mammas nya sambo till min familj men tycker om han ändå.

Skrev inte ett enda ord om hat!
  • smulpaj01
    Anonym (Undrande...) skrev 2016-05-17 07:00:19 följande:

varför kan man inte skriva min och sambons efternamn och barn?

För att det inte är bara NI som bor där!
  • smulpaj01
    Brumma skrev 2016-05-17 07:14:30 följande:

I alternativet "Sara och Kristian med barn" har du med barnen. Och det alternativet (om ni inte vill ha med alla barnens namn tex - det kan bli lite långt) är enligt mig bra. Alla är inkluderade.

I andra alternativet skrev du dock " Välkomna hem till familjen Larsson/Nyberg " - inte några barn nämnda. Däremot enbart era efternamn vilket utesluter hans barn.

Jag hade som sagt skrivit alla förnamnen - barn brukar gilla att sätta sin "stämpel" på saker och iallafall mina barn hade gillat att stå med - med sitt namn - på en sådan skylt :)

Japp - håller med helt
  • smulpaj01
    Anonym (A) skrev 2016-05-17 12:47:02 följande:

Eller så skriver man bara välkommen. De flesta som besöker hemmet vet väl säkert redan vilka de ska besöka och är därmed även bekanta med vilken typ av familjekonstellation det är och vems barn som är vems.

Jag tycker att ta med exets (barnens) efternamn är väldigt skevt. Då framstår det ju som att exet bor där, och överlag blir det en onödigt koppling till exet som bara är fel. Jag tycker isåfall "Anna, Anders och barnen". Barnens efternamn kan för guds skull inte stå, men då kan inte heller Anna och Anders efternamn stå. 

Den människa som sätter exets namn på dörren... hujedamig.

Först skriver du att besökare vet vilka som bor där, i nästa stycke har de ingen aning utan tror att exet bor där. Trams!
  • smulpaj01
    Anonym (Undrande...) skrev 2016-05-17 12:59:02 följande:

Är det annat med postlådan? Där står bara våra vuxnas efternamn och eftersom våra gemensamma barn har mitt namn så inkluderar det dom oxå. Är det fel gämtemot bonusbarnen? Har aldrig tänkt på tidigare utan slog mig nu..

Ja om dom är skrivna hos er, annars inte.
Svar på tråden Hur ska vi skriva på välkomst skylten ute på väggen?