Brumma skrev 2016-05-17 06:45:08 följande:
En stilla undran.
Varför är det så svårt att bara svara på TS fråga - dvs ge förslag utifrån hennes frågeställning - istället för att leka mob från fjortonhundratalet?
Självklart finns det en massa åsikter om att ha - eller inte ha - ett namn som är sammankopplat med ett ex på dörren. Oavsett om det är "rätt eller riktigt" att känna så så är det den känslan TS har. Och hon undrar hur hon kan skriva istället. Hon skriver inte på något sätt att hon tänker utesluta de äldre barnen, bara att hon inte vill ha efternamnet - som de delar med sin mamma - på skylten. Inget annat.
Ge lite konkreta - seriöst menade - alternativ istället. Eller starta en tråd där sådant diskuteras.
För TS egen tråd har ni ju lyckats förstöra ordentligt!
Mitt råd blir att inte ha någon skylt alls utan välkomna gäster iaf!
Jag kan förstår att man inte vill ha tre efternamn på skylten. Skulle vi ha en skylt så skulle det stå sambons efternamn, mitt och mitt barns efternamn och sambons barn som har dubbel efternamn mamman och pappans. Alltså tre ganska långa efternamn. Då hade jag hellre bara skrivit välkommen, men inte pga barnets mamma, det är en tramsig känsla man borde jobbat bort innan man skaffar tre ungar med en pappa till två!