Hur ska vi skriva på välkomst skylten ute på väggen?
Barnens efternamn är ju deras o dom bor ju där , fånigt att inte vilja ha barnens efternamn bara för att deras mamma har samma
Barnens efternamn är ju deras o dom bor ju där , fånigt att inte vilja ha barnens efternamn bara för att deras mamma har samma
Kör med förnamnen. Det gör vi.. Vill inte heller ha sambons barns efternamn på dörren (barnet har sin mammas efternamn). Anledningen? Räknar inte barnet till min familj, dock ingår barnet i hushållet varannan vecka.
Och naturligtvis talar jag om för barnet att jag inte räkna honom till min familj?? Naturligtvis gör jag inte det. Visst skulle vi kunna ha två skyltar varför inte?
Jag skulle aldrig i min vildaste fantasi sätta hans ex efternamn på dörren. Ditt och din mans namn ska stå på dörren, eller också inget namn alls. Att sätta exets namn på ens egen dörr är ju att gå extremt långt. Vem accepterar sånt?
Det handlar inte ett dugg om att jag inte ser min sambons barn som vår familj utan att jag helt inte vill ha deras efternamn på min dörr, deras mammas efternamn.
Jag frågade om lite råd. Jag tänker och tycker lite såhär, att skriva alla våra förnamn blir väldigt långt.. Vad ser bäst ut annars? Välkommen hem till Sara och Kristian med barn eller Välkomna hem till familjen Larsson/Nyberg (allså våra efternamn)