• thpe

Missfall ×2

Hej på er!

Jag skulle behöva lite solskens historier, mitt hopp och min energi börjar ta slut.

Jag och min sambo har försökt få barn i snart 2 år, lyckan var total när vi fick reda på att vi var gravid i Augusti. Vi började planera och framtidstankarna rusade iväg. När vi skulle till vårat första ultraljud i December kunde barnmorskan konstatera att fostret hade dött i v.11 och jag som trodde att jag var i v. 18....jag blev helt knäckt! Visste inte alls hur jag skulle hantera situationen. Efter 1 vecka blev jag skrapad och det var dags att börja läka.

Nu i början av Maj kom äntligen ett plus! Jag grät av lycka och lättnad. Berättade för sambon och framtidspratet började involvera en gravidmage. Dagarna gick och igår kändes det fel och imorse kändes det ännu mer fel. Under arbetsdagen kom mensen och nu sitter jag här med värsta mensvärk en. Den här gången kom jag till v. 6 och inte längre. .det känns tungt, inte lika tråkigt som första gången men helt klart ledsamt och en aningen hopplöst.

• Svar på tråden Missfall ×2
Svar på tråden Missfall ×2