• thpe

Missfall ×2

Hej på er!

Jag skulle behöva lite solskens historier, mitt hopp och min energi börjar ta slut.

Jag och min sambo har försökt få barn i snart 2 år, lyckan var total när vi fick reda på att vi var gravid i Augusti. Vi började planera och framtidstankarna rusade iväg. När vi skulle till vårat första ultraljud i December kunde barnmorskan konstatera att fostret hade dött i v.11 och jag som trodde att jag var i v. 18....jag blev helt knäckt! Visste inte alls hur jag skulle hantera situationen. Efter 1 vecka blev jag skrapad och det var dags att börja läka.

Nu i början av Maj kom äntligen ett plus! Jag grät av lycka och lättnad. Berättade för sambon och framtidspratet började involvera en gravidmage. Dagarna gick och igår kändes det fel och imorse kändes det ännu mer fel. Under arbetsdagen kom mensen och nu sitter jag här med värsta mensvärk en. Den här gången kom jag till v. 6 och inte längre. .det känns tungt, inte lika tråkigt som första gången men helt klart ledsamt och en aningen hopplöst.

• Svar på tråden Missfall ×2
  • Vanja

Jag fick med missfall två gånger på raken innan denna graviditet. (v18) Jag har två barn sedan tidigare och blev orolig att jag inte längre kunde få barn av någon anledning.. Men efter att ha läst massor så har jag förstått att två missfall i rad är Jättevanligt!! Utan att det är nåt fel på dig, bara ren otur att nåt blev galet. Tre mf är desto ovanligare så om jag var du skulle jag försöka igen! Jag tänkte så när jag fått mitt andra mf, att nu var "mina två" avklarade = bättre odds för att det skulle gå vägen nästa gång, o de gjorde de!! Vet att det känns hopplöst men ge inte upp!! Du ska se att det går vägen nästa gång. Beklagar dina missfall.. Men Stort lycka till inför nästa graviditet! <3

• Vanja

PS. Jag har blivit gravid direkt efter båda mina mf. Första efter bara två veckor och andra efter en mens. Har hört att man kan ha lättare att bli gravid efter mf. Just saying.. ;)

• Vanja
    Orkide skrev 2016-05-12 20:54:15 följande:

Men mensvärk kan betyda växtvärk. Blöder du?

Står att mensen kom.. :(
  • Orkide

Å jag ber om ursäkt. Hoppade visst över det ordet Beklagar verkligen. Men min vännina fick två missfall på raken blev gravid snabbt därefter nu är barnet i skolåldern. Önskar lycka till!

Svar på tråden Missfall ×2