Morsdag, bara för biomamman?
Jag tror inte att de sa så för att va elaka, jag tror inte heller att de saknar respekt för ts. Jag tror helt enkelt att det är så de ser hennes roll i hemmet, det enda de ser är att hon springer runt och städar, lagar mat och sköter allt när deras pappa leker och lägger tiden på dem. Det skulle inte förvåna mig om de en dag säger att de vill flytta till sin pappa för att han har mer tid för dem och är roligare än mamma är. Det hade blivit ett beskt uppvaknande för både pappa och barn eftersom ts troligen sagt upp sig ganska snabbt.
Jag tycker ts ska ta upp frågan om gemensamma barn igen och se hur han ställer sig till det. Hon ska definitivt se till att inte göra allt, utan pappan får dra extra lasset som hans barn innebär och hon kan skaffa sig en hobby, så slipper hon se hans ev sura miner när han inte blir uppassad längre.
Barnen får dessutom se att hon är en levande person med ett eget liv och inte ett tjänstehjon på pappans villkor.
Vänta med gemensamma barn tills du har fått en familj du kan trivas i. Tills allt fungerar som det ska med barnen, mannen och helst även exet.
Varför lämnade han sin gravida fru? Vad hände där? Kastade hon ut honom?