• Anonym (mor)

Morsdag, bara för biomamman?

Anonym (Mamma - men ändå inte) skrev 2016-05-07 21:41:43 följande:
    Jag är ärligt GLAD att de inte är mina barn, men nog skulle jag gärna ha egna barn någon dag. Tanken på att jag kanske aldrig får bli mamma skrämmer mig. Pappan vill inte ha flera barn ännu då dom andra är så små, men vem vet om jag ens kan få barn om 5 år. Då har jag gett upp det jag drömt om länge, för hans och barnens skull.

Kräver inte att få bli firad, men det skulle kännas bra att få veta att man åtminstone är ens liite uppskattad.

Den yngre har nån gång kallat mig "städerskan" så det e kanske därför det svider. Är det något som biomamman kallar mig, eller är det bara det de ser mig som?
    "Städerskan"?! Och vad sa du? Det absolut MINSTA du kan begära är väl vanligt hyfs? Skrämmande att dessa ungar halva sin tid fostras av ngn de helt saknar respekt för som det verkar? De kommer att bli fullständigt odrägliga men det är ju iofs inte ditt problem utan föräldrarnas helt och hållet.
  • Anonym (mor)

Jag skulle ALDRIG kunna bli så "kär" så jag stod ut med någon annans bortskämda skitungar och dessutom mer eller mindre tvingas samarbeta med en biomamma som är dummare än tåget. Vore jag passionerat förälskad så skulle jag vara särbo tills hettan lagt sig. Den gör ju det.

• Anonym (mor)
    annananonym skrev 2016-05-08 13:56:35 följande:
    Eller så har man turen att träffa en man med underbara barn och en vettig och trevlig biomamma!

Handlar nog mycket om ens egen inställning att göra och just Du gör helt rätt i att hålla dig undan män med barn!
    Absolut att man kan träffa en karl med vettiga barn och en vettig biomamma men chansen är liten. När det gäller "ens egen inställning" så är det ju så att om man ska stå ut med det TS står ut med så ska man vara "den tjänande typen" och det är inte jag så du har helt rätt. Inget för mig.
Svar på tråden Morsdag, bara för biomamman?