Inlägg från: Anonym (Lisa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lisa)

Morsdag, bara för biomamman?

Anonym (Mamma - men ändå inte) skrev 2016-05-07 16:14:13 följande:
    Bad jag om något personligt påhopp? Nej, det gjorde jag inte! Antar att du är en av dom kränkta biomammorna som önskar att dina barns pappa aldrig hittar en ny som hjälper honom med DINA barn?

Jag har aldrig sagt att jag ens VILL vara deras mamma, bara att det känns så sorgligt att jag gör exakt samma saker för dom som deras mamma gör men inte får något tillbaka. Jag städar, tvättar kläder, badar dom, läser sagor, köper kläder åt dom (för MINA pengar!) och allt annat en mamma gör.
    Varför skulle biomammor sitta och önska att pappan träffar någon som hjälper till med barnen? De flesta pappor klarar det galant utan hjälp.
  • Anonym (Lisa)

Och nej, det är inte konstigt att barnen väljer att fira sin MOR på mors dag och inte pappas nya.

• Anonym (Lisa)
    Anonym (Mamma - men ändå inte) skrev 2016-05-07 21:33:17 följande:
    De flesta biomammor BORDE önska att pappans nya är snäll och kan tänka sig att hjälpa till. Det finns dom som inte accepterar barnen och gör så lite som möjligt med dom.
    Det gör de säkerligen, men det var inte det jag svarade på om du läser. Utan att biomammor skulle önska att någon kom och hjälpte till med barnen.
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Mamma - men ändå inte) skrev 2016-05-07 21:33:17 följande:
    De flesta biomammor BORDE önska att pappans nya är snäll och kan tänka sig att hjälpa till. Det finns dom som inte accepterar barnen och gör så lite som möjligt med dom.
    Dessutom tror jag de flesta biomammor hellre ser att pappan som faktiskt är förälder tar sin del av föräldraansvaret och är den som gör det mesta med barnen såsom läser sagor, tar sig tid, läser läxor mm. Sedan är det såklart inget fel i att hans nya hjälper till men det är ganska vanligt att bonusmamman själv tar över i stort sett allt kring barnen. Trots allt är ju barnen där för att umgås med sin pappa.
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Mamma - men ändå inte) skrev 2016-05-07 16:22:13 följande:

För att undvika missförstånd så vill jag säga att jag inte försöker ta deras mammas plats på något sätt. Jag är inte deras mamma och kommer aldrig att bli det heller. Jag tycker om mina bonusar men känner att jag inte orkar göra ALLT för dem. Som bioförälder får man tillbaka så mycket mer än som bonusförälder. kräver inte att jag ska bli firad på morsdag, men ibland skulle det kännas bra med lite uppskattning. Jag gör ju ändå samma jobb som mamman, och lägger lika mycket kärlek, tid och pengar på dom som hon gör.

Hur många barn tror du tackar sina föräldrar för att de lägger tid och kärlek på dem? Eller ställer upp och lagar mat osv? De flesta barn tar det för givet att det är sånt föräldrar gör.
Svar på tråden Morsdag, bara för biomamman?