Anonym (Jomen) skrev 2016-05-07 17:27:32 följande:
Som så många redan sagt. Du är inte deras mamma och kommer aldrig att bli men därmed är inte sagt att ni måste ha en dålig relation för det. Jag är " mamma" till barn och tonåringar som behöver bo i familjehem p g.a att de biologiska föräldrarna inte fungerar att vara bra föräldrar till sina barn och ibland har de t.o.m. mycket stora brister som förälder. Hos mig har de trygghet och sina behov tillfredsställda under uppväxten men jag inser att kärleken till föräldrarna är oerhört stor. De är ofta mycket noga med att fira föräldrarnas födelsedag samt mors dag mm och det är helt ok med mig. Jag finns liksom där som en självklarhet som inte behöver bli ifrågasatt men bandet till föräldern är starkare än något annat. Jag ser det som en förmån att få vara en del av deras liv ett tag men vet att det kanske inte är för alltid vilket faktiskt är så även för dig. Att de sedan firar den som faktiskt givit dem livet betyder inte att de inte värdesätter dig som extramamma. Den som borde fira dig är din sambo för det arbetet du lägger på hans barn.
Då är du nog en unik famhems mamma. Mitt barn bodde i famhem ett tag och det var helt fruktansvärt.
Barnet har aldrig mått så dåligt och varit så otrygg samt misskött som då.
En vidrigt hemsk familj och jag lider över de stackars ungar som blir utsatta av den kärringen idag!
2 familjer hann barnet bo i - bägge lika hemska!!!! Fy fan för familjehem!
Barn ska vara hemma i sin trygghet där de får kärlek och omsorg!
Extremt fåtal av de placerade barnen som inte "kan" bo hemma av olika anledningar.
Har mkt svårt att tro att du är så omtyckt av dina placerade ungar som du inbillar dig!