Inlägg från: Anonym (Jomen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jomen)

Morsdag, bara för biomamman?

Som så många redan sagt. Du är inte deras mamma och kommer aldrig att bli men därmed är inte sagt att ni måste ha en dålig relation för det. Jag är " mamma" till barn och tonåringar som behöver bo i familjehem p g.a att de biologiska föräldrarna inte fungerar att vara bra föräldrar till sina barn och ibland har de t.o.m. mycket stora brister som förälder. Hos mig har de trygghet och sina behov tillfredsställda under uppväxten men jag inser att kärleken till föräldrarna är oerhört stor. De är ofta mycket noga med att fira föräldrarnas födelsedag samt mors dag mm och det är helt ok med mig. Jag finns liksom där som en självklarhet som inte behöver bli ifrågasatt men bandet till föräldern är starkare än något annat. Jag ser det som en förmån att få vara en del av deras liv ett tag men vet att det kanske inte är för alltid vilket faktiskt är så även för dig. Att de sedan firar den som faktiskt givit dem livet betyder inte att de inte värdesätter dig som extramamma. Den som borde fira dig är din sambo för det arbetet du lägger på hans barn.

• Anonym (Jomen)
    Anonym (Nja) skrev 2016-05-07 19:16:03 följande:

Då är du nog en unik famhems mamma. Mitt barn bodde i famhem ett tag och det var helt fruktansvärt.

Barnet har aldrig mått så dåligt och varit så otrygg samt misskött som då.

En vidrigt hemsk familj och jag lider över de stackars ungar som blir utsatta av den kärringen idag!

2 familjer hann barnet bo i - bägge lika hemska!!!! Fy fan för familjehem!

Barn ska vara hemma i sin trygghet där de får kärlek och omsorg!

Extremt fåtal av de placerade barnen som inte "kan" bo hemma av olika anledningar.

Har mkt svårt att tro att du är så omtyckt av dina placerade ungar som du inbillar dig!

Hej du bittra. Och jag kan upplysa dig om att mycket. få barn som får kärlek, omvårdnad och omsorg hemma tas om hand av myndigheter. Vad du än vill tro. Och du får tro precis vad du vill om hur jag är som familjehem. Jag har träffat en del som dig som dessvärre saknar självinsikt. Och utsäkta ts för kapad tråd så nu återgår vi till topic.
  • Anonym (Jomen)
    Anonym (Nja) skrev 2016-05-07 21:54:13 följande:

Jag var SJUK och hade inget val just då!!!!

Skulle aldrig frivilligt VÄLJA att barnen blir placerade, det gör väl ingen förälder?

Jag är en mycket bra förälder och har fått förfrågan om att bli familjehem själv eftersom min familj är trygg och stabil!

Jodå, där har du också fel! Finns en hel del föräldrar som placerar sina barn frivilligt i familjehem av olika orsaker. Och om du tror att den enda familjen som är stabil och trygg är din så har du ju fel där också. Men bli absolut inte familjehem för då blir du ju automatiskt en hemsk människa.
Svar på tråden Morsdag, bara för biomamman?