• Anonym (M)

Morsdag, bara för biomamman?

Mitt ex försökte få mina (våra) barn att hjälpa till att fira hans nya sambo på morsdag (dom har inga gemensamma) hennes barn var där då... det blev tvärnit och är nog enda gången dom sagt till sin pappa att jag är knäpp... Han vill även att dom köper present när hon fyller år men min yngsta (10år) vägrar vara med för att han inte hjälper henne att köpa till mig (hon köper för egna pengar men behöver skjuts)

Jag förväntar mig inte att bli firad av sambons barn skulle helt ärligt mest kännas konstigt även om vi har en bra relation

• Anonym (M)

Dom sagt till sin pappa att HAN är knäpp ska det stå

• Anonym (M)
    Anonym (Mamma - men ändå inte) skrev 2016-05-07 21:52:43 följande:

Vid denhär åldern borde de kunna säga tack! Har nog meddelat pappan några gånger att jag slutar städa efter dom och att de får tvätta själv. Det har slutat med sura miner och att kläderna legat i tvättkorgen tills de kommit nästa gång.

Jag vet att jag själv har lagt mig i denhär situationen. Ville bara vara snäll i början, men det spårade ur.

Låt dom ligga i tvättkorgen då och sluta köp kläder... Jag har slutat städa undan efter sambons barn hela tiden.... Först blev han sur och reagerade med vad är det för jäkla sätt att tänka.. Tills han insåg vad sjukt mkt jag plockat och städat efter hans barn... Jag borde tagit en diskussion tidigare men det började lite och växte och växte och växte tillslut blev jag jätteirriterad Och fräste fram det vilket inte var så bra..

Säg helt sonika till sambon att du faktiskt inte är någon hushållerska och att du kommer sluta sköta allt markarbete och tvätt och klädinköp när det gäller hans barn.. Och säg att du faktiskt tycker du ska kunna få ett tack när du väl köper kläder... Eller säg att du gärna kan köpa kläder i fortsättningen också men att han får betala om det nu är så att han själv aktivt inte vill ta den biten... Men göra allt hemarbete när han har barnen ska du inte göra
Svar på tråden Morsdag, bara för biomamman?