Inlägg från: frokenkorrekt |Visa alla inlägg
  • frokenkorrekt

Funderar på hur jag ska ta mig till förlossningen

patsa skrev 2016-05-26 01:31:37 följande:
    Är bra att du pratar med sin BM om den och att du frågar henne. Ett annat sätt för att du ska åka till förlössningen är att du ringa till akuten och att åka med ambulans.
    Nej, ambulans är INGET alternativ såvida mamman inte närmar sig krystvärkar!

MÅNGA kvinnor i Sverige har mer än 45 min till förlossningen så det är inget att oja sig över alls! Ring en taxi och det löser sig. Akuten har inget med förlossningar att göra öht!
  • frokenkorrekt
    Lectin skrev 2016-05-30 13:59:45 följande:
    Åhjo! Om man bor en bit ifrån, saknar bil och alla taxi är upptagna hänvisar förlossningen alltid till ambulans om man känner att man måste in, oavsett om man börjat krysta eller inte.
    Oj oj oj.....sen när blev ambulans taxi? Lite egenansvar krävs även av födande mammor! Utan att ha nån baktanke vet jag att många många ringer ambulans för att man inte har bil, men man kan bli prio 3 och få vänta 4 timmar på en ambulans. Så var lite förberedda. Det är ALDRIG ok att åka ambulans om man inte har ett medicinskt behov dvs nära förestående förlossning, inte bara att det är dags att åka in för man vill ha smärtlindring. 
  • frokenkorrekt
    Lectin skrev 2016-05-30 14:14:44 följande:

Självklart är det aldrig första alternativet och jag utgår från att blivande mammor försöker lösa situationen och inte ringer ambulans före taxi, grannar, vänner etc men i mitt fall sa förlossningen uttryckligen "glöm inte att du kan ringa ambulans om du börjar bli stressad och inte hittar skjuts". En förlossning kan vara enormt nära förestående utan varken krystvärkar eller behov av smärtlindring. Jag tycker du generaliserar på tok för mycket och tror att du bara vill mucka i en gammal tråd.

Intressant vinkling....vill mucka.....men om förlossning KAN vara nära utan krystvärkar borde ju alla ringa ambulans? Det är ju det du säger om du menar att jag generaliserar. Eller?
  • frokenkorrekt
    Lectin skrev 2016-05-31 14:10:58 följande:

Du försöker verkligen vända allt jag säger till raka motsatsen....

Eller var det du som började kanske?
Svar på tråden Funderar på hur jag ska ta mig till förlossningen