• Svar på tråden BIM - juni 2016
  • Deni81

Lägescheck! Testar med ÄL-tester, inga utslag än men hade enorm smärta i magen fredag och lördag och har haft ÄL-flytningar i fyra dagar nu. Så länge har jag nog aldrig haft! Jag kan ha missat ÄL om den var i tors/fre, men det var bara några dagar efter mens. Har inte legat nåt sen i torsdags så det blir nog inga barn gjorda ändå

Förra cykeln när jag var sen 2 dagar så tror jag verkligen att det var på g! Och då hade jag noll menssymtom. Inget alls! Varma bröst, inte ömma alls. Yrsel, vimsig, lugn. Mådde skitbra faktiskt. Så den gången vi plussar så tror jag att det kommer vara något liknande

• Loncelot
    5blir6 skrev 2016-05-29 19:54:08 följande:

Är det "lönt" att ha sex dagen efter Max? Visade hög på monitorn i morse.

Svar ja då ägget lever i upp till 24timmar från det släppt!! Annars hade det även stått låg idag.. Gogo!
  • ohsnap
    Deni81 skrev 2016-05-29 21:15:44 följande:

Lägescheck! Testar med ÄL-tester, inga utslag än men hade enorm smärta i magen fredag och lördag och har haft ÄL-flytningar i fyra dagar nu. Så länge har jag nog aldrig haft! Jag kan ha missat ÄL om den var i tors/fre, men det var bara några dagar efter mens. Har inte legat nåt sen i torsdags så det blir nog inga barn gjorda ändå

Förra cykeln när jag var sen 2 dagar så tror jag verkligen att det var på g! Och då hade jag noll menssymtom. Inget alls! Varma bröst, inte ömma alls. Yrsel, vimsig, lugn. Mådde skitbra faktiskt. Så den gången vi plussar så tror jag att det kommer vara något liknande

Jag hade äl-känningar, sjukt mkt värk och flytningar i typ 5-6 dagar innan jag fick utslag.. Så inte säkert att du missat :) Hade som mest smärta på lördagen och utslaget kom på onsdagen.
  • 5blir6
    Dalkullan92 skrev 2016-05-29 20:56:35 följande:

Ja de är just då man ska. De är då ägglossning sker. 24-48 timmar efter man fått max utslag på äl-test. ????

Men jag hade Max igår och förgår. Är det Max så länge ägget "sitter kvar" för att sen släppa?
  • Loncelot
    5blir6 skrev 2016-05-29 22:12:10 följande:

Men jag hade Max igår och förgår. Är det Max så länge ägget "sitter kvar" för att sen släppa?

Så har jag förstått det på ett ungefär, dock är det säkert det inte 100% men ja skulle räkna det så.. Har förstått det som att max betyder nu är det dags och sen det släpper inom 48timmar sen plus 24timmars överlevnad..
  • Deni81
    ohsnap skrev 2016-05-29 22:05:13 följande:

Jag hade äl-känningar, sjukt mkt värk och flytningar i typ 5-6 dagar innan jag fick utslag.. Så inte säkert att du missat :) Hade som mest smärta på lördagen och utslaget kom på onsdagen.

Hoppas jag inte missat den!! Hann du få "till det" då?
  • Svelin

Är det någon någon här som kört med clearblues digitala ältest med dubbel hormonindikator länge? Jag hade några stickor kvar från förra månaden och började testa med dem, men de räckte ju inte så då öppnade jag ett nytt paket och använde stickorns därifrån i den gamla digitala delen. Någon som vet om det funkar att göra så eller måste jag använda stickorna och den digitala delen från samma paket ihop? Jag börjar nämligen se en ökning på de vanliga ältesten, men på det digitala får jag bara rund ring.

Hoppas någon kan hjälpa mig!?

• nettiz85

Jag testade idag men har BIM på lördag så var nog lite tidigt ;) bara att man inte kan hålla sig ;)

I helgen har jag haft mycket molvärk och små stickningar i nedre delen av magen, men vågar inte hoppas. Har en känsla av att det inte gått vägen denna gång men är väl bara att vänta och se.

• Anonym (EL)

Kan ni hjälpa mig lite? Har aldrig kört med ÄL-test innan (första försöket andra barnet). Fick lite utslag i lördags, starkare igår och svagt idag igen. Haft besök hela helgen men sexadd i torsdags och tänkte försöka göra det idag också. Men tror ni det är försent idag? Bör ägget släppt igår eftersom det bara va ett svagt streck idag?

• Rosenblad

Jag kom på en sak..tog ju test igår som jag tolka som negativt men på kontrollstrecket så saknas de färg i mitten, där plusset ska gå ihop om ni förstår vad jag menar. Syns inget mer än så, bara att kontrollstrecket är svagt i mitten.... Försökt googla på det men får inga svar, är inne på mobilen så bilden ville inte med.

Svar på tråden BIM - juni 2016