• Loncelot

BIM - juni 2016

Crazy catlady skrev 2016-06-19 22:03:32 följande:

Det blev nog inget denna gång..

Föregående 2 månader har jag haft massa knepiga symtom innan bim då jag nästan vart tvärsäker på att jag vart gravid men att det bara va falskt alarm eller rena inbillningar...

Denna gång känner jag inte ett smack .. hade lite ilningar i brösten typ 2-3 dagar efter ägglossning.. sedan dess inget alls.. äl+8 imorgon..

Det e nog bara o invänta mensen på lördag .. *suck*

Min senaste graviditet kände jag ingenting förens i v.8/9 då bröt helvetet lös med illamående, men innan dess kände jag nada, så ge inte upp hoppet än!
  • Loncelot
    citr0nen skrev 2016-06-19 22:15:25 följande:

Jag och min pojkvän hade sex en vecka innan ägglossning (vi försöker inte aktivt skaffa barn än men går med tanken att om det händer så är det mer än välkommet) och ca 4 dagar efter ägglossning fick jag ömma bröst och molande mensvärk.. Googlade då och hamnade här på familjeliv där jag förstod att detta kunde vara symtom på graviditet :) Är just nu i bim-7. Vad tror ni? Tror ni jag är gravid eller kan det vara så att jag är skengravid?

Allt är möjligt, bara att göra som alla oss andra... vänta i ovishet...tills bim eller till man får ett positivt test...spekulera kan vi göra tills vi blir galna men svart på vitt så är det bara att vänta
  • Loncelot
    citr0nen skrev 2016-06-20 22:38:46 följande:

Ååå jag förstår dig! Men håll ut :) har du några symtom? :)

Lite molvärk då o då annars ingenting...ändå lång tid kvar så hoppas gör man...
  • Loncelot
    citr0nen skrev 2016-06-21 01:00:05 följande:

Håller tummarna för dig! :)

Tack detsamma
  • Loncelot
    Sommarminnen12345 skrev 2016-06-21 10:20:38 följande:

Bim-4 idag. Testade negativt med Clearblue plus. Förmodligen ingen graviditet denna månaden heller. Just nu är jag rätt knäckt och oerhört besviken på min kropp som så gärna lurar mig med det ena graviditetssymptomet efter det andra, månad efter månad. Vet inte om vi verkligen ska fortsätta försöka då detta var försök 18. Utredning är det inte på tal om för min man, då han inte känner sig redo att ta den hjälpen. Går lite itu.

Har ni gjort spermatest från apoteket? Är dom bra kanske bara du utredas? Kör ni med äl-test?

Hoppas det tar för er snart! För oss tog första barnet ca 18mån/18ägglossningar
  • Loncelot

Lägger in bild på mina månader så ni som inte använder äl-test kan se hur olika det kan vara varje månad...trodde jag från början visste hur min äl var men ski fick jag för det...
  • Loncelot
    citr0nen skrev 2016-06-21 23:34:07 följande:

Vill du förklara förkortningarna? :)

Jag använder clearblues fertilitetsmonitor så finns 3 stadier på den L=låg fertilitet H=hög fertilitet och M=Max alltså ägglossningen kommer ske inom 48Tim. M röda har ja satt som mens. Det är många H i början av månaderna då monitorn lär sig min kropp och som ni ser blir det färre H med varje månad då det ska vara ca 5-6dgr fertila dagar per månad. En månad visades inte äl antingen för ja inte hade någon eller för att jag tror jag råkade slarva med testerna i 2dgr
    citr0nen skrev 2016-06-21 23:30:47 följande:

Oj, vad bra att få se! Brukar du kunna "känna" att du har ägglossning men Ibland haft fel då? Jag brukar alltid tycka att jag kan känna min äl, men har börjat tänka att det kanske inte stämmer:)

När jag har ont brukar äl kommer efter kanske 4dgr eller samma dag är aldrig när ja tror den är samt äl sekret brukar vara allt från 1-5dgr innan ÄL jättekonstigt... Så utan tester/monitorn hade ja inte prickat, tror det var därför det tog så lång tid att få till vår son/första barn då vi körde dom första 15MÅNADERNA utan tester samt utredning sen köpte jag monitorn o på 3försök blev ja gravid, andra barnet månad1 och barn nr 3 månad2 med monitor så ja hade nog noll koll fast ja trodde mig veta...
  • Loncelot

Äl+8/9 Bim-6/7 svårt att hålla sig från att inte testa usch...Har ju monitor o i den kan man göra graviditetstest o då står det inte gravid eller gravid så på den blir det ju väldigt svart på vill, blir ju inte direkt ett kanske kan vara nått...Så vill inte testa för tidigt...men hur håller man sig...

• Loncelot

5dgr kvar till bim, o sniglarna demonstrerar, sniglarna har fått nog....pfff för mycket fritid kankse hehe...har bestämt mig för att inte testa innan lördag som absolut tidigast! Tiden kunde inte gå långsammare...

Detta ångestkännande inför att bli gravid går ut över allt och alla mer eller mindre säkert fler som känner igen sig att tålamodet inte är på topp...längtar tills den dagen kommer då man blir gravid och kan släppa denna känsla i kroppen...

Tålamod....

• Loncelot

Bim -3/4 idag och testet som ja absolut inte skulle testa innan en viss dag var självklart negativt imorse...Har man fortfarande en chans...känns dock inte då...frustrerande...

• Loncelot

Imorgon ska jag testa, testade i fredags morse negativt var det då, bim på tisdag...hoppas hoppas!

• Loncelot
    Dalkullan92 skrev 2016-06-26 19:19:44 följande:

Jag testade oxå i fredags :) var negativt då.. Så hoppas för oss båda nu :)

Hoppas hoppas! Blir snart tokig hehe.. Förmodligen så var det även för tidigt..
  • Loncelot

O där kom mensen så nu flyttar jag permanent till juli tråden, lycka till ni andra

Svar på tråden BIM - juni 2016