citr0nen skrev 2016-06-21 23:34:07 följande:
Vill du förklara förkortningarna? :)
Jag använder clearblues fertilitetsmonitor så finns 3 stadier på den L=låg fertilitet H=hög fertilitet och M=Max alltså ägglossningen kommer ske inom 48Tim. M röda har ja satt som mens. Det är många H i början av månaderna då monitorn lär sig min kropp och som ni ser blir det färre H med varje månad då det ska vara ca 5-6dgr fertila dagar per månad. En månad visades inte äl antingen för ja inte hade någon eller för att jag tror jag råkade slarva med testerna i 2dgr
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-frown.gif)
citr0nen skrev 2016-06-21 23:30:47 följande:
Oj, vad bra att få se! Brukar du kunna "känna" att du har ägglossning men Ibland haft fel då? Jag brukar alltid tycka att jag kan känna min äl, men har börjat tänka att det kanske inte stämmer:)
När jag har ont brukar äl kommer efter kanske 4dgr eller samma dag är aldrig när ja tror den är samt äl sekret brukar vara allt från 1-5dgr innan ÄL jättekonstigt... Så utan tester/monitorn hade ja inte prickat, tror det var därför det tog så lång tid att få till vår son/första barn då vi körde dom första 15MÅNADERNA utan tester samt utredning sen köpte jag monitorn o på 3försök blev ja gravid, andra barnet månad1 och barn nr 3 månad2 med monitor så ja hade nog noll koll fast ja trodde mig veta...