Inlägg från: lillagumman85 |Visa alla inlägg
  • lillagumman85

BIM - juni 2016

Anonym (Syskon2017) skrev 2016-05-24 10:06:26 följande:

Ååååh vad denna väntan är jobbig!!! Har BIM 2 juni men ska testa på söndag (29/5). Snacka om att det skulle vara världens bästa morsdagspresent! <3 Och dessutom exakt 2 år sedan vi började försöka. Så tycker det skulle vara ett ypperligt tillfälle för ett plus nu :)

Men efter såhär lång tid är det lätt att tappa hoppet känner jag. Eventuella symtom just nu är svamp i underlivet och sjukdomskänsla. 

Men det är ju troligtvis för tidigt för att känna några symtom än. 

Jag har också bim den 2 juni. jag tänkte också testa på morsdag med som dessutom råkar vara min födelsedag i år! Skulle vara otroligt häftigt! håller tummarna för oss!
  • lillagumman85
    Anonym (Syskon2017) skrev 2016-05-24 14:19:50 följande:

Åååh vad spännande! Bästa födelsedagspresenten ever!! <3 Hur länge har ni försökt? och har du några symtom?? :)

Ja visst hade det varit det! <3

Detta är vårt första försök och jag räknar inte med att det ska ta sig direkt... men man vet ju aldrig!

Jag har svullen mage och lite ont.. men det brukar jag typ ha så inga symtom direkt. Tror att jag hade sen äl med.. kör inte med några tester så vet inte säkert när den va. Kan ha varit så sent som igår.. så vi sexade även då. bara att vänta och se nu.
  • lillagumman85
    Zoey90 skrev 2016-05-24 15:52:35 följande:

Äl + 8. Har fortfarande mensvärk värre än någonsin, bröst som exploderar och nu kom febern också. Vill bara spola fram tiden några dagar så jag får ta ett test... Vill ju inte stoppa i mig värktabletter heller nu när jag inte vet om jag är gravid eller inte. Jag hatar ovissheten :(

Om jag var dig skulle jag ta en värktablett ändå.

Jag tänker att innan man ens vet något ska man leva precis som vanligt. Inte meningen att man ska behöva gå och må dåligt för att man kanske är gravid. 

Är du osäker så ta ett test för säkerhets skull.. är det negativt så ta en tablett och tänk inte at det kommer skada fostret.

• lillagumman85

Vaknade denna morgon fruktansvärt svullen och öm i magen. Tänkte att detta kan inte vara annat än graviditet.. men då tog jag mig i kragen, tog en pw i morgonsolen , tog lite fukost när jag kom hem sen gick jag på toa.. nu känns det bättre i magen och jag tänker att jag helt enkelt bara behövde gå på toa. Hahaha

• lillagumman85

Jag fyller 31 nu på morsdag och sambon fyller 26 två veckor efter det.

Detta är vårt första försök och blir vårt första gemensamma barn. Jag har två sedan tidigare.. flicka på 8 och pojk på 4 år.

• lillagumman85
    Zoey90 skrev 2016-05-27 08:29:34 följande:

Igår kom strecket efter test-tiden och idag såg jag lite inom testtiden men blivit lite tydligare nu efter testtiden. Båda med morgonurin.

Alltså... Jag vågar nästan säga grattis! Ser ju helt klart ett streck på dagens test med ju!
  • lillagumman85

Idag går jag runt med känslan att "nu kommer mensen" hoppas att den håller dig borta. Har köpt ett cb digital idag som jag tänkte använda imorgon.

Egentligen är det nog för tidigt att testa men men.. jag tar chansen iaf

Borde ha bim på tisdag..

• lillagumman85

Jag blev tydligen först ut denna morgon!

När blev testet negativt...

Så blev ingen extrafin morsdag och födelsedagspresent här.

Men så länge "tant röd" håller sig borta lever hoppet.

Bättre lycka till er andra!

• lillagumman85
    Micki88 skrev 2016-05-29 08:49:29 följande:

Tog precis ett test? Är det verkligen positivt???

Ingen tvekan!! Grattis!!!!!
Svar på tråden BIM - juni 2016