IVF plussade i april 2016
Jag har! Hade ET 23 mars och plussade 6 april! Är nu i vecka 8+3! :)
Jag har! Hade ET 23 mars och plussade 6 april! Är nu i vecka 8+3! :)
Vi gjorde vul i vecka 7+4 på ivf-kliniken! Så mäktigt att se hjärtslag på sitt lilla hjärta!
Pga oro hos mig har vi även bokat ett ul/vul privat på fredag då vi är i v 9+4. Har inte inskrivning hos mvc förrän 11+4 och jag är så rädd att Hjördis (arbetsnamnet) inte lever längre! Ivf-läkaren sa att 1/20 (5%) får missfall efter att man sett hjärtslag, men tittar man på klinikens egen resultatlista så är det 9% och det i kombination med att Hjördis var en dag sen i utvecklingen på vul har fått mig att boka ytterligare ultraljud!
Förutom att jag varit lite illamående och förstoppad saknar jag symtom! Inga ömma bröst, ingen yrsel, ingen trötthet osv.
Stor kram!
Jag förstår verkligen din oro! Så skönt att kolla så att allt ser bra ut.
Men om 5% får missfall så betyder det också att 95% klarar sig! Ganska bra odds ändå. Vi har ju kämpat mot sämre odds i IVF och vunnit
Men vad menar du med 1 dag sen i utvecklingen?
De är ju så fruktansvärt små i v.8 så 1 mm hit eller dit är ju jätte svårt att mäta korrekt. Jag kollade lite runt på google efter mitt vul som också var på 7 +4 för jag ville veta hur stora de skulle vara och där visade det sig finnas många vars foster var 5-7 dagar mindre än vad de skulle och vid v.12 -14 på ultraljudet hade de växt ikapp sig. Så det känns även som det är lite individuellt och att de växer lite olika.
Symtomen är ju också olika från person till person.
Skall hålla alla fingrar och tår för att allt går bra för er på fredag.
Kram så länge!
Här har du en till vars man får sköta all markservice!
Jag mår fruktansvärt illa till och från och är knallförstoppad trots diverse mediciner!
Fick söka hjälp på akuten i v 9 då varesig bm eller eller husläkaren ville hjälpa mig, lite bättre efter det, men jag hoppas att det vänder v 12-13...jag har även bytt barnmorskemottagning!
Fick hjälp av en gynläkare på jobbet i v 10 eftersom jag fortfarande mådde så illa, såg då vårt lilla liv på VUL och det såg fint ut fortfarande så jag avbokade mitt extra ultraljud två dagar senare! Nu inväntar vi inskrivning hos privat barnmorska v 11+4 och hoppas på att går göra kub efter det! Hur går det för dig!?
Har inte riktigt orkat uppdatera. Vill inte se det i skrift knappt. Jag var ju på vul I onsdags och fick mina värsta farhågor besannades. Läkaren såg en uppklarning men inget foster. Endast en skugga av något som var kanske 3 mm. Jag kan inte ens försöka förklara hur det kändes. Så tom på alla vis. Åkte hem i någon sorts dvala och sedan fullkomligt exploderade jag hemma. Var så arg, besviken och ledsen. Jag hade ju inte känt något konstigt. Inte haft blödningar eller flytningar som kunnat indikera på något. Jag vet ju att många drabbats av MA och ofostrig graviditet men det känns ändå så himla tungt. Nu när jag lyckats bli gravid för första gången i mitt liv vid 40 år så hoppades vi ju så innerligt. Man hade börjat tänka i nya banor. Ja ni vet hur det är......
Nu ska jag försöka läka. Började blöda lite smått i går. Får se om det kommer ut av sig självt. Sedan tänkte vi nog försöka ett par gånger privat innan vi ger upp.
Jag kommer hålla alla tummar jag har för er och att allt ska gå bra. Ta hand om er!! Kram
Vad härligt att allt såg bra ut! Jag har börjat nojja kring det nu och skulle så gärna vilja få bekräftat att allt ser bra ut. Det är ju 2.5 v sedan vul. Skall till bm nu på tisdag( v.10+3) och ta blodprovet inför KUB samt andra prover. Sedan blir det ultraljud/KUB (11+5) veckan efter.. Är väldigt nervös och rädd inför detta. Googlar ju allt för mycket om allt som kan gå/vara fel. Har ju lite åldern emot mig med.
Har också lite tendenser till förstoppning. Vad har du fått för mediciner? Vilka är OK att ta när man är gravid?
Men Gud vad jobbigt att du mår så illa. Då skall jag verkligen inte klaga. Det är mest på morgonen, efter bussresa samt på kvällen eller när jag är trött. Har hulkat några gånger men aldrig behövt att spy. Men försöker tänka att det är ett symtom som förhoppningsvist betyder att allt är bra.
Kub är NUPP (ultraljud) och ett blodprov där man kollar om barnet har downs syndrom eller andra trisomier! Görs vanligen i v 12-13 om jag fattat rätt. Inte alla landsting som erbjuder och vissa erbjuder bara från 35-årsåldern och uppåt medan vissa landsting erbjuder alla! Hoppas jag klarnade lite där!?