Inlägg från: Drottningen70 |Visa alla inlägg
  • Drottningen70

Är vi ensamma om o göra så ?

Frågan handlar inte så mycket om att anpassa sig utan om ni tänker att det är bra att alltid ständigt vara en skugga brevid barnet.... Tror du inte att det kan finnas vissa utvecklingsmässigt fördelar att låta barnet tulta iväg till ett rum utan att ni genast följer med?

Begrunda.

• Drottningen70

[quote=76593023][quote-nick]Sessie82 skrev 2016-05-03 18:22:22 följande:[/quote-nick]Jag har sagt de till min man men han blir sur på mig och tror jag vill min son ska skada sig. Men handlar inte om de. Utan han måste ju få lära sig att ramlar man ner från en stol man klättrat upp på så gör de ont. Ramlar man ner från bordet i vardagsrummet så gör de oxå ont.

Ramlar man på en trottoar kant så lär man sig lyfta på foten. Sånt tänker ja på men mannen e typ "vull du han slår i huvvet och blir hjärndöd ????[

Well riktigt så avslappnad attman låter en så liten klättra upp på köksbordet kan man nog inte vara, för Då kan de ju faktiskt skada sig ordentligt. Ni måste ju hitta ett rimligt mellanläge där ni har uppsikt utan att skugga barnet. Barnet kan få tulta ut i köket utan att ni följer efter, men samtidigt har ni öronen på så att ni hör om unden börjar dra ut stolar eller öppnar knivlådan.

Svar på tråden Är vi ensamma om o göra så ?