Hur ändrade ni era livsstilsvanor?
Jag levde osunt. Vägde 105 kg vad jag vet. Ägde ingen våg på flera år, så om jag vägt mer vet jag inte. Det här var 6-7 år sen, innan lchf slog igenom. Så läste jag ngt tips om att skippa kolhydraterna. Idag vet alla vad det är, men jag fick låsa innehållsförteckningen för att lära mig. Så tänkte jag att jag testar. Utöver det började jag promenera till jobbet, ca 20 min. Jag rasade i vikt! Det var länge sen. Idag äter jag bättre än jag någonsin gjort. Hittat en stil som passar mig och som funkar för mig. Börja smått. Sätt låga krav. För höga krav är avskräckande. Vill du promenera, säg max 2-3 ggr i veckan, INTE varje dag! För det kommer du inte orka. Låt resultatet ta tid. Kan du prata med din sambo och föreslå bättre kost? Att du vill vara bra förebild för barnen? Kanske ni tillsammans kan peppa varandra till bättre mat. Och ett BRA tips är, köp inte hem ngt onyttigt! Då finns det inget :) Det som fått mig att fortsätta och leva såhär är att jag känner mig piggare, gladare och fräshare :) Kämpa på!